رخداد حریق و حوادث ۲۴ ساعت گذشته

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان، رخداد حریق و حوادث ۲۴ ساعت گذشته را تشریح کرد.

سرآتشیار فرهاد کاوه‌آهنگران در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به حریق منزل مسکونی، اظهار کرد: ساعت ۱۵:۲۵ روز گذشته _یکشنبه هجدهم دی‌ماه_ وقوع یک مورد حریق در طبقه دوم مجتمع مسکونی به ستاد فرماندهی سازمان آتش‌نشانی اصفهان اطلاع داده شد.

وی با اشاره به اعزام اکیپ امدادونجات به محل حادثه، ادامه داد: آتش‌نشانان از ایستگاه شماره ۲۶ به محل حریق واقع در ورودی خانه اصفهان اعزام شدند و بلافاصله پس از حضور به موقع خود توانستند آتش را مهار و از سرایت شعله به دیگر اتاق‌های این منزل جلوگیری کنند.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان اضافه کرد: علت وقوع این حادثه تحت بررسی است.

دودکش رستوران طعمه حریق شد

وی با اشاره به حریق ناشی از چربی‌های انباشته شده در دودکش رستورانی در خیابان رودکی، تصریح کرد: این حریق ساعت ۱۸:۲۰ روز گذشته به سامانه ۱۲۵ ستاد فرماندهی اعلام و با اقدام سریع و به موقع آتش‌نشانان کنترل شد.

کاوه‌آهنگران با اشاره به اعزام اکیپ امداد و نجات به محل حریق، ادامه داد: آتش‌نشانان از ایستگاه‌های شماره سه و یک در محل حریق حاضر شده و قبل از سرایت شعله به دیگر نقاط آشپزخانه آتش را خاموش کردند.

وی با بیان اینکه به طور معمول دودکش‌های رستوران‌ها به دلیل انباشت چربی طعمه حریق می‌شود، تصریح کرد: از تمام رستوران‌دارها، فست فودی‌ها و مالکان منازل مسکونی می‌خواهیم نسبت به پاکسازی دودکش‌ها اقدام کنند، زیرا زمانی که چربی در دودکش‌ها انباشته می‌شود به دلیل سریع الاشتعال بودن، تارهای چربی طعمه حریق می‌شود از این رو افراد باید نسبت به پاکسازی دودکش‌ها به صورت دوره‌ای اقدام کنند.

واژگونی خودروی تیبا با ۲ مصدوم

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان با اشاره به حادثه واژگونی خودروی سواری تیبا، گفت: ساعت ۰۲:۲۸ بامداد امروز _دوشنبه نوزدهم دی‌ماه_ واژگونی خودروی سواری تیبا و احتمال محبوس شدن زن ۲۹ ساله و راننده مرد ۲۰ ساله در میدان تاکسیرانی به سامانه ۱۲۵ ستاد فرماندهی آتش‌نشانی اصفهان اعلام شد.

وی افزود: با سرعت عمل اکیپ ایستگاه شماره ۱۹ اشخاص محبوس شده نجات‌یافته و تحویل عوامل اورژانس شهر شدند، همچنین علت این حادثه در دست بررسی است.

کد خبر 632473

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.