گلایه شهروندان از ترافیک مقابل پایانه‌های اصفهان+ پاسخ مسئولان

برخی از شهروندان نسبت به ترافیک مقابل پایانه‌های مسافربری اصفهان در زمان ابتدایی صبح گلایه‌مند هستند و درخواست دارند که چاره‌ای برای آن اندیشیده شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، امروزه ترافیک جزو جدایی‌ناپذیر کلان‌شهرهای کشور است که به دلیل افزایش خودروها، فرهنگ‌سازی نامناسب و استفاده نکردن شهروندان از وسایل نقلیه عمومی اتفاق افتاده است. در حال حاضر اصفهان حدود دو میلیون نفر جمعیت دارد که به دلیل مرکزیت، شهروندان از شهرهای اطراف همچون شاهین‌شهر، بهارستان و فولادشهر به آن سفر می‌کنند.

در راستای کاهش ترافیک معابر، پایانه‌های مسافربری در ورودی شهر قرار دارد اما تراکم ترافیک مقابل پایانه کاوه در شمال و پایانه صفه در جنوب اصفهان در زمان‌های معدودی به دلیل پیاده‌کردن و سوار کردن مسافران افزایش می‌یابد.

در این بین برخی شهروندان نسبت به ترافیک مقابل پایانه‌های مسافربری اصفهان به‌ویژه در زمان ابتدایی صبح در محدوده پایانه‌های صفه و کاوه گلایه‌مند هستند و درخواست دارند که چاره‌ای برای رفع مشکلات ترافیکی اندیشیده شود.

رفع ترافیک مقابل پایانه‌های اصفهان نیازمند همراهی نهادها

بر اساس پیگیری‌های خبرنگار ایمنا، ابوالفضل توکلی، مدیرعامل سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری اصفهان اظهار کرد: با توجه به جلسه شورای این سازمان که در تاریخ سیزدهم دی‌ماه برگزار شد، در خصوص موضوع مطالبه‌گری از سایر نهادها جهت رفع معضلات ترافیکی مقابل پایانه مسافربری کاوه، مشکلات و راهکارهایی به این نهادها ارائه شد.

وی ادامه داد: وجود اصناف با کاربری‌های مختلف مقابل پایانه کاوه که به صورت شبانه‌روزی فعالیت دارند، با توقف خودروهای مسافربر و شخصی باعث بروز ترافیک می‌شود، اتوبوس‌های برون شهری خارج از استان در مسیر عبور از اصفهان به سمت شمال کشور جهت تکمیل مسافر مقابل این پایانه توقف می‌کند که ارتباطی با شرکت‌های مسافربری این پایانه ندارد.

مدیرعامل سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری اصفهان با بیان اینکه نبود دوربین ترافیکی پلاک‌خوان و نظارت پلیس راهور و اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اصفهان جهت اعمال قانون اتوبوس‌ها از جمله مشکلات ترافیکی پایانه کاوه است، خاطرنشان کرد: وجود واسطه‌گرهای مقابل پایانه کاوه که از سایت‌های غیر مجاز اقدام به جذب مسافر و بارگیری غیرمجاز باعث توقف وسایل نقلیه مسافری و ایجاد ترافیک می‌شود.

وی گفت: انبارهای غیرمجاز در محدوده منطقه هفت با پیگیری‌های انجام شده چندین مرتبه توسط نهادهای نظارتی پلمب شده است اما همچنان به فعالیت غیرقانونی خود ادامه می‌دهند.

توکلی با بیان اینکه حتی دستور مقام قضائی مبنی بر جمع‌آوری انبارهای غیرمجاز در این وجود دارد که در مرحله اجرا متوقف شده است، گفت: وجود ایستگاه تاکسی برون شهری مقابل پایانه مسافربری کاوه از جمله دیگر مشکلات این پایانه است.

وی تصریح کرد: تشکیل کارگروه ویژه با محوریت شورای ترافیک استانداری، با حضور نهادهای قضائی، امنیتی، انتظامی، اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای و شهرداری اصفهان، اصلاح هندسی خیابان کاوه مقابل پایانه کاوه با توجه به عرض گذر پس از مطالعات جامع توسط کارشناسان معاونت حمل‌ونقل و ترافیک در صورت لزوم، نظارت مستمر توسط پلیس راهور، اعمال قانون و ورود دستگاه‌های قضائی جهت برخورد قاطع با متخلفان و نظارت اداره کل راهداری بر اساس قوانین مربوطه و برخورد با رانندگان و شرکت‌های متخلف از طریق اعمال مواد ۱۱ و ۱۲، از جمله راهکارهای پیشنهادی برای کاهش ترافیک مقابل پایانه کاوه است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه شرح وظایف قانونی سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری تنها نظارت بر محیط داخلی پایانه‌ها است، این سازمان طبق تاکید شهردار اصفهان، آمادگی خود جهت هرگونه همکاری در خصوص رفع مشکلات مذکور را اعلام می‌دارد.

کد خبر 632470

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.