جانمایی ۳ ایستگاه آتش‌نشانی در طرح مطالعاتی ایمن‌سازی بازار اصفهان

مدیر منطقه سه شهرداری اصفهان گفت: انجام طرح مطالعاتی ایمن‌سازی بازار بزرگ اصفهان و احداث و جانمایی سه ایستگاه آتش‌نشانی برای کنترل حوادث بازار در دستور کار قرار دارد.

به گزارش ایمنا، محمدباقر کلاهدوزان در نشست مشترک ایمن‌سازی بازار بزرگ اصفهان که با حضور مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان برگزار شد، با بیان اینکه برای تأمین ایمنی بازار اصفهان با دستگاه‌های مرتبط از جمله استانداری، میراث فرهنگی، مجمع امور صنفی و سایر دستگاه‌ها وارد مذاکره شده‌ایم، اظهار کرد: امدادرسانی بازار اصفهان واقع در میدان امام (ره) در زمان وقوع حادثه با شرایط بسیار سختی مواجه است، بر همین اساس پیشنهاد شده است که با توجه به شرایط موجود بازار سه فضا در طول هشت کیلومتری بازار برای سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان برای برپایی ایستگاه‌های آتش‌نشانی مشخص شود.

وی افزود: هنوز از سوی شهرداری این مکان‌ها تملک نشده است، در این راستا طبق توافقات صورت گرفته بین شهرداری اصفهان، سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و دانشگاه اصفهان طرح مطالعاتی ایمنی بازار در دستور کار قرار گرفته است.

مدیر منطقه سه شهرداری اصفهان تصریح کرد: مقرر شده است که در این طرح تحقیقاتی تهدیدات بازار و طرح پیگیری حریق و حادثه بازار از جمله فرونشست، خطر ریزش، آتش‌سوزی و برق‌گرفتگی و سایر حوادث احتمالی بازار شناسایی و سناریوهای پیشگیری نیز در آن لحاظ شود.

وی ادامه داد: باید شهرداری اصفهان مطالعات ایمنی و حریق بازار را در هشت کیلومتر مشخص و کنترل خطر را از میدان امام علی (ع) تا میدان امام (ره) طبق یک استراتژی انجام دهد و سه نقطه را برای آتش‌نشانی جانمایی کند.

کلاهدوزان با بیان اینکه در بازارهای مشابه در شهرهایی از جمله تبریز و تهران هیئت امنای بازار متولی رفع مشکلات است، اظهار امیدواری کرد: به‌زودی هیئت امنای بازار اصفهان نیز تشکیل و با همکاری و مشارکت همه کسبه و نمایندگان اصناف، اوضاع بازار سامان یابد.‌

کد خبر 632449

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.