ضوابط استفاده از هنرهای شهری در بندرعباس تصویب شد

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر بندرعباس از تصویب طرح هنرهای شهری المان‌های دائم و موقت در شورای ششم این کلان‌شهر خبر داد.

احمد کناری‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: شهر مکانی برای فعالیت‌ها و کارکردهای مختلف فرهنگی، اجتماعی، اداری و تجاری است که در آن عناصر و اجزای مختلف شهری به صورت منظم و هماهنگ با ارزش‌های بصری ساماندهی می‌شود.

وی با بیان اینکه مطالعات و تجربیات نشان می‌دهد مهمترین چیزی که در اندیشیدن به فضای شهری در ذهن شهروند متبلور می‌شود، منظره یا فضای عمومی شهر خواهد بود، افزود: با توجه به اهمیت موضوع، استفاده از هنر عمومی در یک جامعه به رشد هویت فرهنگی آن از طریق جذب مردم و ارتقای فرهنگ شهروندی کمک می‌کند، به همین دلیل استفاده از المان‌ها در شهر می‌تواند مانعی برای تخریب هویت فرهنگی و تاریخ مردم آن منطقه باشد.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر بندرعباس با بیان اینکه استفاده از المان به عنوان یکی از عناصر زیباسازی شهری همراه با تلفیق هنر بومی آن منطقه چشم‌انداز منحصربه‌فردی را از یک شهر به ما می‌دهد، گفت: شهرداری بندرعباس موظف به ایجاد یک فضای عمومی با جنبه‌های زیباشناختی، فرهنگی و آموزشی در سطح شهر است.

وی از تصویب طرح هنرهای شهری المان‌های دائم و موقت در شورای ششم این کلان‌شهر خبر داد و تصریح کرد: شهرداری باید سازوکار، دستورالعمل و ضوابط به‌کارگیری هنرهای شهری و المان‌های دائمی و موقت را تهیه و ظرف مدت یک ماه جهت تصویب در شورا ارسال کند.

کد خبر 632435

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.