سناریوی ایجاد شکاف در روابط عراق و ایران

مقامات عراقی باید در درجه اول و قبل از نزدیک شدن به سیاست‌های کشورهای عرب حوزه خلیج فارس باید بر عضویت رسمی عراق در شورای همکاری خلیج فارس اصرار ورزند و از به‌کارگیری نام تحریف شده خلیج فارس اجتناب کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا و بر اساس یادداشتی که حسن هانی‌زاده، کارشناس مسائل منطقه در مورد «استفاده مقامات عراقی از واژه جعلی خلیج «عربی»» در اختیار خبرگزاری ایمنا قرار داده است: «برگزاری مسابقات جام ملت‌های عرب تحت یک عنوان مجعول و تحریف شده در شهر بصره که در آن علاوه بر عراق و یمن، شش کشور عضو شورای همکاری خلیج فارس شرکت دارند از وجود یک توطئه برای جداسازی عراق از آغوش پرمهر ایران حکایت دارد.

زمان و مکان برگزاری این مسابقات و به‌کارگیری یک نام جعلی به جای نام واقعی و حقیقی خلیج فارس نشان می‌دهد که یک حرکت انحرافی اما سازمان یافته سعودی-اماراتی برای ایجاد شکاف بین دولت ایران و عراق کلید زده شده است. این مسابقات همزمان با سالگرد شهادت دو شهید بزرگ ایران و عراق یعنی شهید قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس آن هم در شهر بصره که طبیعت مذهبی خاصی دارد، آغاز شده و این حرکت کاملاً دقیق و مبتنی بر یک سناریوی از پیش طراحی شده است.

استفاده از یک عنوان جعلی و تحریف شده برای این مسابقات نیز تعمدی است زیرا هدف نهایی برگزارکنندگان این مسابقات خارج ساختن مردم بصره از دایره اعتقادی و کشاندن آنان به دایره قومیت‌گرایی است.

شخصیت‌های رسمی و دینی عراق نیز در دام هولناک رژیم‌هایی مانند عربستان و امارات قرار گرفته‌اند و بدون در نظر گرفتن حساسیت‌های ملت ایران و بدون رعایت حق حاکمیت ایران بر آب‌راه خلیج فارس از نام جعلی و تحریف شده استفاده کرده‌اند اما آنچه که مقامات عراقی فراموش کرده‌اند این است که چرا شش کشور عضو شورای همکاری خلیج فارس یعنی عربستان، امارات، بحرین، کویت، قطر، بحرین و پادشاهی عمان هرگز با پیوستن عراق به شورای همکاری خلیج فارس موافقت نمی‌کنند؟

عراق که از طریق بندر فاو یک ساحل ۹۰ کیلومتری در خلیج فارس دارد، به طور طبیعی باید عضوی از شورای همکاری خلیج فارس باشد اما نگاه طایفه‌ای شش کشور عضو این شورا مانع پیوستن عراق به این مجموعه شده است. شش کشور عضو شورای همکاری خلیج فارس به این دلیل که اکثریت مردم عراق شیعه هستند این کشور را خارج از حلقه کشورهای عربی تلقی می‌کنند زیرا از نظر کشورهای عرب حوزه خلیج فارس، شیعیان هویت عربی ندارند! بنابراین مقامات عراقی باید در درجه اول و قبل از نزدیک شدن به سیاست‌های کشورهای عرب حوزه خلیج فارس باید بر عضویت رسمی عراق در شورای همکاری خلیج فارس اصرار ورزند و از به‌کارگیری نام تحریف شده خلیج فارس اجتناب کنند.»

کد خبر 632429

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.