آماده‌باش شهرداری رشت برای بارش برف

رئیس شورای اسلامی شهر رشت از آماده‌باش تمام نیروهای شهرداری این شهر براساس هشدارهای هواشناسی برای مقابله حوادث ناشی از بارش باران و برف خبر داد.

محمدحسین واثق کارگرنیا در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: هرساله با فرارسیدن فصل سرما، نیروهای ستاد مدیریت بحران شهرداری رشت در تمام مناطق برای مقابله حوادث بارش برف در آماده‌باش قرار می‌گیرند و این روند تا پایان فصل زمستان ادامه دارد.

وی افزود: با هشدار هواشناسی، جلسه ستاد مدیریت بحران شهرداری رشت تشکیل و نیروها چارت‌بندی و شیفت‌بندی می‌شوند و هنگام بارش برف به صورت شیفتی با حضور در مناطق تعیین شده به شهروندان خدمات‌رسانی می‌کنند.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت افزود: در آبان‌ماه امسال، شورای اسلامی شهر رشت با شهرداری چندین بار مکاتبه داشت که با توجه به تجارب زمستان‌های سال‌های گذشته، نسبت به رفع نواقص و آماده‌سازی سریع ماشین‌آلات و تجهیزات زمستانه اقدام کند، شهرداری نیز به شورای اسلامی شهر گزارش داد که طرح ستاد مدیریت بحران را تهیه کرده و در آمادگی کامل است، اما پس از تغییر مدیریت شهری، مشخص شد که برنامه‌ریزی خوبی در این حوزه انجام نشده است.

واثق‌کارگرنیا با بیان اینکه شهرداری رشت در حال حاضر حدود ۶۰ دستگاه ماشین‌آلات سبک، سنگین و نیمه‌سنگین در اختیار دارد و در چند روز اخیر اقدامات خوبی برای آماده‌سازی ماشین‌آلات انجام شده است، خاطرنشان کرد: علاوه بر آماده‌سازی ماشین‌آلات شهرداری رشت، با صاحبان شرکت‌های بخش خصوصی که در این شهرستان ماشین‌آلات سنگین در اختیار دارند، هماهنگی لازم انجام و قراردادها بسته شده است تا در زمان بارش برف و بحران به شهرداری کمک کنند.

وی با بیان اینکه به مقدار لازم نمک برای جلوگیری از یخ‌زدگی معابر و سوخت ماشین‌آلات خریداری و ذخیره شده است، گفت: به‌منظور آمادگی در زمان بارش برف، تدابیر مناسبی برای پاکسازی و بازگشایی خیابان‌های اصلی و مسیرهای منتهی به مراکز درمانی، بیمارستان‌ها، اورژانس، مراکز خرید و ادارات مهمی همچون برق، آب و گاز پیش‌بینی شده است.

واثق‌کارگرنیا تاکید کرد: امیدواریم با بهره‌گیری از همه نیروها و ماشین‌آلات شهرداری و بخش خصوصی با پاکسازی معابر مناطق مختلف شهری مانع از بروز مشکل در تردد وسایل نقلیه شویم و شرایطی فراهم کنیم تا شهروندان بتوانند از لذت این موهبت الهی بهره‌مند شوند.

کد خبر 632417

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.