لزوم پیوست توجیهی برای پروژه‌های ارومیه

عضو شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: پروژه‌های عمرانی بزرگ این کلان‌شهر باید پیوست توجیهی برای شهروندان داشته باشد.

صادق توکلی‌مهر در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: جایگاه شورا و تعامل با سایر دستگاه‌ها ضروری است و در کنار این موارد موضوع شفافیت باید در دستور کار شورای اسلامی شهر قرار گیرد.

وی ادامه داد: کارکرد و فلسفه شورا مشارکت دادن تمام شهروندان است و من به عنوان نماینده مردم اگر در جریان تصمیم‌گیری‌ها و تصمیم‌سازی‌ها نباشم این مسئله زیر سوال می‌رود.

عضو شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: مجمع رؤسای شورای اسلامی شهر و شهرداران شمال‌غرب موضوع مهمی بود که به‌عنوان عضو شورای اسلامی شهر از رسانه‌ها مطلع شدم چنین نشستی برگزار خواهد شد اما در نهایت معلوم نشد با چه اهداف و برنامه‌ریزی و چه نکات و چالش‌های مشترکی برگزار شد.

وی تصریح کرد: باید نظرات تمام اعضای شورای اسلامی شهر برای طرح در این مجمع قبل از برگزاری دومین نشست جمع‌بندی می‌شد.

توکلی‌مهر اضافه کرد: به دنبال جایگاه برای شورای اسلامی شهر هستیم و معتقدیم نباید نهاد مردم‌سالار شورا را از محتوا تهی و از کارکرد ساقط کرد و هزینه‌های سیاسی و اجتماعی بر آن تحمیل شود، اما خودمان در حال آسیب زدن به آن هستیم از این‌رو تصمیم‌گیری ۱۱ نفر در شورا باید اتفاق بیفتد.

عضو شورای اسلامی شهر ارومیه با اشاره به اینکه اخذ وام برای نگهداشت سرمایه‌های فعلی کار مناسبی است و می‌توان آن را پیگیری کرد، خاطرنشان کرد: در کنار پروژه‌های کلان عمرانی نباید به خرده پروژه‌های عمرانی بی‌توجه بود. در مناطق حاشیه‌ای با در حقوق ابتدایی شهروندان مشکلاتی وجود دارد که زیرسازی معابر، پیاده‌روسازی، آسفالت و فضای سبز از جمله آنها است و اگر قرار بر حذف خرده پروژه‌ها برای انجام پروژه‌های عمرانی بزرگ است این کار نباید انجام شود، بلکه باید منابع مالی جدید تعریف شود، پروژه‌های عمرانی بزرگ باید پیوست توجیهی برای شهروندان داشته باشد.

توکلی‌مهر در خصوص ترافیک روزافزون شهر ارومیه گفت: هزینه‌کردهای کوچک در حوزه ترافیک با انجام بعضی اصلاحات هندسی و بریدگی‌ها می‌تواند گره‌گشایی‌های خوبی انجام دهد.

کد خبر 632414

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.