رونق اقتصادی در محلات کم‌برخوردار قم

مشاور شهردار قم گفت: بهره‌برداری از پروژه دوسطحه جمهوری موجب رونق اقتصادی در محلات کم‌برخوردار شهر می‌شود.

حسن طلایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از بهره‌برداری پروژه دوسطحه جمهوری در محدوده شهرداری منطقه دو حد فاصل میدان امام حسین (ع) تا یادگار امام (ره) خبر داد و اظهار کرد: این پروژه در یکی از مناطق کم برخوردار واقع شده است و با افتتاح آن علاوه بر کاهش ترافیک و تسهیل در عبور و مرور شهروندان و زائران، ایجاد رونق و ارزش اقتصادی برای شهروندان و منطقه به دنبال دارد.

وی افزود: پروژه دوسطحه جمهوری یکی از ده‌ها پروژه بزرگ مدیریت شهری است که عملیات اجرایی آن در سال ۱۳۹۸ آغاز شد؛ این طرح از میدان امام حسین (ع) تا بلوار نور شرقی به صورت زیرگذر و تونل و ادامه آن تا یادگار امام به صورت ترانشه باز است.

مشاور شهردار قم با بیان اینکه در مسیر این پروژه ۹۶ پلاک مسکونی و تجاری قرار گرفته بود که با اعتباری بیش از ۱۸۰ میلیارد تومان تملک شده است، خاطرنشان کرد: عملیات عمرانی پروژه داخل بافت بود و وجود تأسیسات شهری، معارضات، مشکلات اقتصادی، شیوع کرونا و تملکات موجب تأخیر در افتتاح پروژه شد، اما با تلاش خادمان شهری فردا شاهد افتتاح این طرح خواهیم بود.

طلایی با اشاره به ویژگی‌های این پروژه، گفت: تمام مراحل طراحی تا اجرای طرح در حوزه حمل‌ونقل و ترافیک توسط کارشناسان و مهندسان حوزه شهرداری قم انجام شده است.

کد خبر 632345

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.