هیئت‌ اندیشه‌ورز حلقه وصل مسئولان و بانوان شهرستان است

فرماندار شهرستان لنجان گفت: در تلاشیم با ریل‌گذاری مناسب زمینه لازم برای ورود بی‌دغدغه زنان در عرصه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی و … را در شهرستان لنجان مهیا کنیم و هیئت اندیشه‌ورزان نقش بسزایی در تحقق این مهم خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حمیدرضا محمدی فشارکی در نشست هیئت اندیشه‌ورزان اظهار کرد: نقش بی‌بدیل و موثر زنان در پیروزی انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس موضوعی انکارناپذیر است؛ به گونه‌ای که در آن دوران سرنوشت‌ساز زنان با ایثارگری آگاهانه و به‌عنوان پیرو ولایت در مسیر گام برداشتند که توطئه‌های دشمنان در عرصه‌های مختلف فرهنگی، نظامی، اقتصادی، اجتماعی و سیاسی نقش بر آب شود.

وی افزود: با پیروزی انقلاب اسلامی نگاه جامعه به زنان نیز تغییر کرد و توجه به زنان برای رسیدن به جایگاه واقعی این قشر موثر به شکل عملیاتی مورد توجه قرار گرفت؛ به گونه‌ای که در طول چهار دهه گذشته توانمندسازی این قشر توانمند و پیشرفت همه‌جانبه زنان در عرصه‌های گوناگون از شعارها و اقدامات اصلی جمهوری اسلامی بوده که همواره مورد توجه قرار داشته است.

فرماندار شهرستان لنجان یکی از مهم‌ترین افتخارات و دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی ایران را هویت‌بخشی به زنان دانست و تصریح کرد: بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران به نقش و جایگاه زن در جامعه اهمیت فراوانی می‌دادند، تا آنجا که سیمای زن در اسلام، عرصه‌های حضور زنان در اجتماع، تحول جایگاه زن با وقوع انقلاب اسلامی و همچنین نقش زنان در بیداری اسلامی در منطقه خاورمیانه برخاسته از تفکر غنی و توانمند ایشان است.

وی عنوان کرد: زنان همواره در دیدگاه‌های رهبر معظم انقلاب نیز جایگاهی محوری داشته‌اند؛ چنان‌که ایشان در یکی از فرمایش‌های خود فرمودند: اگر زنان در حرکت اجتماعی یک ملتی حضور نداشته باشند، آن حرکت به جایی نخواهد رسید، موفق نخواهد شد.

محمدی گفت: معظم‌له در دیدار اخیر خود با بانوان فرمودند: خانواده بدون حضور و احساس تکلیف زن قابل اداره شدن نیست و بعضی گره‌ها جز با سرانگشت ظریف زن باز نمی‌شود.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب با اشاره به اهمیت نقش مادران فرمودند: در نقش مادری، زن صاحب حق حیات است. چراکه فرزندان خود را متولد می‌کند و با عشقی بی‌بدیل آن‌ها را پرورش می‌دهد؛ ضمن اینکه مادران بیش از همه عامل انتقال عناصر هویت ملی و افشاننده بذرهای ایمان و اخلاق در فرزندان هستند.

فرماندار شهرستان لنجان با بیان اینکه زنان به‌عنوان نیمی از جامعه جایگاه ویژه‌ای در تحقق توسعه پایدار دارند، اضافه کرد: تعیین اولویت‌های زندگی، توازن بین دخل و خرج و جلوگیری از مصرف‌گرایی در مدیریت اقتصاد در خانواده به‌عنوان نقش‌های اصلی بانوان به‌شمار می‌آید و این مهم باعث می‌شود بتوانیم شیوه زندگی را تغییر دهیم که البته تغییر شیوه زندگی بدون حضور فعال زنان و نقش مدیریتی آنها در خانواده میسر نیست.

وی عنوان کرد: حضور فعال زنان در عرصه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و … با تاکید بر حفظ بنیاد خانواده و نقش اساسی آنان پیش می‌رود و زنان در هر سمتی که قرار دارند نیاز است تربیت صحیح اسلامی را با فرهنگ ایرانی پیوند بزنند و نقش مادری خود را حفظ کنند.

محمدی نقش زنان در توسعه همه‌جانبه شهرهای ایران را بی‌بدیل و همسان با مردان دانست و خاطرنشان کرد: امروز بانوان ایران اسلامی در صحنه‌های مختلف اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و … کشور دوشادوش مردان فعالیت کرده‌اند. بر همین اساس در تلاشیم با شناسایی استعدادهای خلاق و نوآور و همچنین برگزاری نشست‌های تخصصی زنان تحت عنوان هیئت اندیشه‌ورزان شهرستان لنجان، با افزایش مشارکت زنان و زمینه‌سازی برای توانمندسازی آن‌ها در حوزه‌های مختلف گام‌های موثری برداریم.

وی با بیان اینکه پیروزی انقلاب اسلامی موجب شد چهره جدیدی از زن ایرانی به دنیا معرفی شود، یادآور شد: نگاه انقلاب به گونه‌ای نیست که زن را محدود و محصور کرده باشد و این نگرش باعث شد زنان ایران اسلامی با اتکا به نفس و توانمندی‌های خود در عرصه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و ورزشی بدرخشند.

فرماندار شهرستان لنجان گفت: نقش زنان نه‌تنها عاطفی است، بلکه نقشی راهبردی مبتنی بر مبانی ایدئولوژی است. ازاین‌رو در تلاشیم با ریل‌گذاری مناسب زمینه لازم برای ورود بی‌دغدغه زنان در عرصه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی و … در شهرستان لنجان را مهیا کنیم و هیئت اندیشه‌ورزان نقش بسزایی در تحقق این مهم خواهد داشت.

کد خبر 632298

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.