فعالیت صنف طلاسازان در بازار اصفهان خطرناک است

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان گفت: با توجه به پرخطر بودن صنف طلا سازان بارها نسبت به خروج این مشاغل از محدوده بازار تذکر داده شده است، زیرا محل فعالیت آن‌ها مکان مناسبی برای این کار نیست و کمترین تمهیدات ایمنی در آنجا وجود ندارد.

آتشپاد دوم ابراهیم مطلبی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: یکی از مشاغل پرخطر بازار بزرگ اصفهان صنف طلاسازان است و با توجه به استفاده از انواع اسیدها و کپسول ۱۱ کیلویی گاز مایع که برای ذوب طلا از آن استفاده می‌کنند، خطرات زیادی را برای خود و افرادی که در آن محدوده فعالیت و تردد می‌کند به وجود می‌آورد.

وی افزود: با توجه به پرخطر بودن صنف طلا سازی بارها نسبت به خروج این مشاغل از محدوده بازار تذکر داده شده است، زیرا محل فعالیت آن‌ها مکان مناسبی برای این کار نیست و کمترین تمهیدات ایمنی در آنجا وجود ندارد.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان خاطر نشان کرد: کارگاه‌های طلاسازی به طور معمول در یک فضای کوچک و بسته فعالیت می‌کند که در این فضا نیز چندین کپسول ۱۱ کیلویی گاز مایع وجود دارد.

وی ادامه داد: امیدوارم تمام سازمان‌های مرتبط با موضوع همچون اتاق اصناف، مدیریت بحران استانداری و میراث فرهنگی در این رابطه همکاری کنند و این خطر را از بازار بزرگ شهر اصفهان که جزو میراث فرهنگی و مفاخر شهر است دور کنیم.

کد خبر 632291

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.