آغاز عملیات ساماندهی و بهسازی انهار منطقه ۹ اصفهان

مدیر منطقه ۹ شهرداری اصفهان با تاکید بر کارکردهای متعدد انهار در سطح شهر همچون تلطیف هوا، تقویت سفره‌های آب‌های زیرزمینی، تجمیع آب‌های سطحی و ارتقای سرانه فضای سبز گفت: عملیات ساماندهی و بهسازی انهار سطح منطقه ۹ شهرداری اصفهان آغاز شده است.

به گزارش ایمنا، سیدسلمان قاضی‌عسگر احیا، نگهداری و توسعه مادی‌ها را از وظایف مهم مدیریت شهری دانست و اظهار کرد: احیا و باز زنده سازی مناظر طبیعی و نهرها در شهر، از اهمیت بسزایی برخوردار است که اهمیت آن در خصوص نهرها و مادی های شهری واقع در منطقه ۹ اصفهان به دلیل نقش و کارکردهای ویژه آن دو چندان است.

وی افزود: مادی‌ها در تلطیف هوای شهر، سفره‌های آب‌های زیرزمینی، تجمیع آب‌های سطحی، تقویت چاه‌های آب، ارتقای سرانه فضای سبز، توسعه و تبادل هیدرولیکی با محدوده تحت نفوذشان برای ارتقای کیفیت زیستی شهر تأثیرگذار هستند.

مدیر منطقه ۹ شهرداری اصفهان تصریح کرد: ساماندهی انهار سطح منطقه همچون کوچه مهر و کوچه یخچال تا کوچه بهرام در خیابان میرزا طاهر، شامل عملیات لاشه چینی، نما چینی سنگی، بدنه‌سازی با استفاده از سنگ مالون، تهیه و اجرای دیوار و بندکشی با سنگ قواره و اجرای جداول بتنی به منظور رفع خطر از تردد وسایل نقلیه با اعتباری بالغ بر پنج میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال در دست اقدام و پیگیری است.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در مسیر انهار افزود: فضای سبز مادی فدن از جمله خاکبرداری، خاک‌ریزی، عملیات واکاری، کاشت درخت و درختچه و آزاد سازی طوقه درختان با دو میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال اعتبار نیز در حال انجام است.

قاضی عسگر اضافه کرد: ساماندهی فضای سبز نهر کوچه شهید علی نقیان شامل خاکبرداری، خاک‌ریزی، کاشت درخت و درختچه و آزاد سازی طوقه درختان نیز با اعتبار دو میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال در حال اجرا است.

مدیر منطقه ۹ شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: شبکه انهار شهری، از اهمیت خاصی برخوردار بوده است و علاوه بر آبرسانی و زیباسازی فضای شهری در مواقع بارندگی از وقوع بحران سیل نیز جلوگیری می‌کند.

کد خبر 632279

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.