ضرورت نقش دستگاه‌های اجرایی در تدوین اقدامات حفاظتی مقابله با سرقت

رئیس کل دادگستری استان چهارمحال‌وبختیاری گفت: نقش دستگاه‌های اجرایی در تدوین اقدامات حفاظتی و پیشگیرانه برای مقابله با پدیده مجرمانه سرقت در جامعه، ضروری است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، احمدرضا بهرامی امروز -یکشنبه هجدهم دی‌ماه- در دومین جلسه قرارگاه پیشگیری و مقابله با سرقت استان چهارمحال‌وبختیاری، با تأکید بر نقش دستگاه‌های اجرایی در تدوین اقدامات حفاظتی و پیشگیرانه برای مقابله با پدیده مجرمانه سرقت در جامعه، اظهار کرد: هرچند هم‌افزایی میان نهادها و بخش‌های مختلف برای برخورد قاطع و قانونمند با سرقت می‌تواند در جلوگیری از رشد آن مؤثر باشد، اما آنچه می‌تواند به صورت ریشه‌ای وقوع این پدیده را در جامعه به حداقل برساند، اتخاذ تدابیر پیشگیرانه و انجام اقدامات حفاظتی است.

وی افزود: لازم است تلاش شود از ظرفیت نهادهای اطلاع‌رسانی به ویژه صداوسیما برای آگاهی بخشی به شهروندان و ارتقای سطح دانش عمومی در جامعه به منظور انجام اقدامات ایمنی و مراقبت از اموال استفاده شود.

رئیس کل دادگستری استان چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به برخی اقدامات دستگاه‌ها برای صیانت اموال عمومی و شخصی مردم، تصریح کرد: یکی از اقدامات مهم دستگاه‌های متولی احداث پارکینگ در نقاط مختلف شهر برای خودروهای شخصی مردم است، چراکه با توجه به آمار بالای سرقت در جای خودرو و لوازم درون آن، این موضوع می‌تواند موجب آرامش خاطر شهروندان شود و در وضعیت ترافیکی شهر و آمد و شد شهروندان تأثیر به سزایی داشته باشد.

به گزارش ایمنا، به منظور بررسی آخرین وضعیت آمار سرقت در استان چهارمحال و بختیاری و ارائه راهکارهای عملیاتی پیشگیری از سرقت، دومین جلسه قرارگاه پیشگیری و مقابله با سرقت استان به ریاست رئیس کل دادگستری استان، در محل سالن کنفرانس شهید سلیمانی اداره کل دادگستری برگزار شد.

کد خبر 632278

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.