تصویب لایحه‌ای ویژه به مناسبت روز زن / فرزندان مهمان مادران شدند

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان طرح‌ها و لوایح بررسی شده در صحن امروز (یکشنبه) شورا را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی صالحی امروز _یکشنبه هجدهم دی_ در گفت‌وگوی خبری پس از جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با تبریک میلاد با سعادت حضرت فاطمه زهرا (س)، روز مادر و زن اظهار کرد: در هفتادویکمین جلسه علنی شورا میزبان شش نفر از برگزیدگان گروه‌های مختلف فعالیتی جامعه بانوان بودیم، نمایندگان دانش‌آموزان نخبه، نماینده جامعه ورزش، نماینده جامعه علمی، نماینده جهادگران، نماینده کارآفرینان و و نماینده خانواده معظم شهدا. در این فرصت، بانوان حاضر به بیان دیدگاه‌ها و دغدغه‌های خود پرداختند و از تلاش‌ها و دستاوردهای خود صحبت کردند.

وی با اشاره به لایحه دو فوریتی به مناسبت ایام میلاد حضرت زهرا (س) گفت: بر اساس این لایحه، رایگان شدن بلیت اتوبوس و مترو برای بانوان و دختران در روزهای پنجشنبه و جمعه هفته جاری و رایگان شدن استفاده از خدمات شهرداری در شرکت توسعه سیاحتی سپاهان و سایر اماکن فرهنگی و اجتماعی شهری امروز به تصویب رسید.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به لایحه دو فوریتی به مناسبت ایام میلاد حضرت زهرا (س) گفت: بر اساس این لایحه، رایگان شدن بلیت اتوبوس و مترو برای بانوان و دختران در روزهای پنجشنبه و جمعه هفته جاری تصویب شد، همچنین رایگان شدن استفاده از خدمات شهرداری در شرکت توسعه سیاحتی سپاهان و سایر اماکن فرهنگی و اجتماعی شهری امروز به تصویب رسید؛ به این ترتیب با پیشنهاد اعضای شورا بخش تفریحی و اماکن فرهنگی و اجتماعی شهری شامل موزه عصارخانه شاهی، موزه حمام علی قلی آقا، تله کابین صفه، تله سیژ ناژوان، باغ پرندگان، باغ پروانه‌ها، باغ استوایی و شهر رویاها علاوه بر رایگان شدن برای بانوان و دختران، برای خردسالان پسر تا ۱۰ سال نیز در قالب طرح «مهمان مامان» رایگان شد و بانوان شهر می‌توانند در روزهای سه شنبه، چهارشنبه و پنجشنبه این هفته به صورت رایگان در کتابخانه‌های شهر ثبت‌نام کنند.

وی افزود: امروز همچنین فهرست پیشنهادی بهای خدمات سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان بررسی و به تصویب رسید؛ نرخ جدید پیشنهادی برای محصولات و خدمات سازمان مدیریت پسماند شهرداری نیز لایحه دیگری بود که امروز بررسی و مصوب شد.

صالحی تصریح کرد: در ادامه جلسه امروز دو توافق‌نامه شامل یک مورد در مجاورت میدان جمهوری اسلامی برای ایجاد پارکینگ و توافق دیگر در منطقه ۱۰، در حلقه چهارم ترافیکی برای تکمیل پروژه بررسی و تصویب شد.

وی خاطرنشان کرد: امروز لایحه تأیید فهرست مؤسسات حسابرسی پیشنهادی شرکت‌های تابعه شهرداری برای سال مالی ۱۴۰۱ بر اساس قانون درآمدهای پایدار شهرداری‌ها و دهیاری‌ها مطرح شد که با ذکر تأکیدات و بررسی نظرات کمیسیون تخصصی به تصویب رسید.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: گزارش حسابرس و بازرس قانونی به همراهی صورت‌های مالی شرکت نیک اندیش از شرکت‌های تابعه شهرداری اصفهان مربوط به سال ۱۴۰۰ با توجه به نکات و ابهامات بررسی شد و با رأی اعضا به کمیسیون تلفیق بازگشت و در رابطه با آن امروز رأی گیری انجام نشد.

وی اظهار کرد: روند معرفی دو نفر از اعضای شورا برای ترکیب جدید کمیسیون ماده ۷ آئین‌نامه اجرای ماده یک قانون اصلاح لایحه حفظ و گسترش فضای سبز امروز بررسی شد. به این ترتیب اعضا به تداوم حضور آقای سامع و اضافه شدن «شریعتی» به عنوان عضو دوم رأی دادند، بنابراین با توجه به رأی اعضا، آقای نباتی‌نژاد و من به نمایندگی از اعضای شورای اسلامی شهر در جلسات این شورا حاضر خواهیم بود.

کد خبر 632277

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.