پایتخت‌نشینان! چه باید بشود که بفهمید در حال نابودی اصفهان هستید؟

رئیس کمیسیون پایش و نظارت بر مصوبات شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به آلودگی هوای این کلان‌شهر گفت: بر اساس وظایف ذاتی شورای شهر و سنگینی تکلیف و حقوق مردم از بانیان این وضعیت شکایت خواهیم کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، احمدرضا مصور امروز _یکشنبه هجدهم دی_ در نطق میان‌دستور هفتادویکمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با تبریک میلاد حضرت زهرا (س) و روز مادر و با گرامیداشت یاد امیرکبیر اظهار کرد: امیرکبیر در سه سال خدمت آنچنان منشأ خدمات بود که همچنان از او به نیکی یاد می‌شود و می‌تواند برای ما درست عبرتی باشد، بنابراین باید بدانیم حتی در سه سال خدمت نیز می‌توانیم کارهای بزرگی انجام دهیم.

وی با اشاره به مشکلات اصفهان تصریح کرد: پایتخت‌نشینان! چه باید بشود که شما بفهمید در حال نابودی اصفهان هستید؟ وزارت نیرو! کی تدبیر و مدیریت منابع به وزارتخانه برمی‌گردد؟ ۱۸۰ روز آلودگی هوا با میانگین شاخص ۱۱۰ برای آی، کیو، آی، ۱۰ روز پی‌درپی قرمز بودن وضعیت هوا، افزایش انواع بیماری‌ها، سرطان، باران اسیدی، ریه زغالی، شاخص ۱۵۴ آلودگی در اوج بارندگی در اصفهان، رودخانه فصلی زاینده‌رود، احتمال کم بودن آب شرب در تابستان، و وعده‌های طولانی و بی‌مبنا برای زاینده‌رود جاری، اگر نشان از بی‌مبالاتی نسبت به سلامتی مردم و حقوق محیط زیست آنها نیست، چه است؟

رئیس کمیسیون پایش و نظارت بر مصوبات شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: پشت شورای امنیت ملی پنهان شده‌اید، دست مقامات استان را بسته‌اید، آن‌ها را به عزل و اخراج تهدید کرده‌اید تا میلیون‌ها متر مکعب مازوت بسوزانید، تا کجا می‌خواهید ادامه دهید؟

وی تصریح کرد: سازمان بازرسی که همچون عقاب بر همه ترک فعل‌ها و فعل‌ها نظارت دارد، در خصوص حقوق عمومی مردم و ضایع کردن محیط زیست و انجام ندادن وظایف نهادهای مسئول نظری ندارد؟ چرا زبان ضد انقلاب مفلوک را به روی نظام اسلامی باز می‌کنید؟

مصور خاطرنشان کرد: بر اساس وظایف ذاتی شورای اسلامی شهر و سنگینی تکلیف و حقوق مردم از بانیان این وضعیت شکایت خواهیم کرد؛ از کمیسیون اصل ۹۰ مجلس، نمایندگان شهرستان اصفهان و نهادهای نظارتی کمک می‌طلبیم تا حق مردم را به آن‌ها بازگردانیم.

وی گفت: مقرر بود گزارشی از کمیته تکریم ارباب رجوع در شهرداری ارائه شود که هنوز این اتفاق نیفتاده است.

کد خبر 632261

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.