تصویب لایحه ارائه خدمات رایگان مترو و اتوبوس به بانوان در اصفهان

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر لزوم ارائه و اجرای طرح‌هایی برای توانمندسازی بانوان گفت: برخی بانوان شاغل در سرویس‌های مدارس و رانندگان تاکسی پس از حدود هشت سال فعالیت از هیچ بیمه‌ای برخوردار نیستند و از داشتن خدمات درمانی و حقوق بازنشستگی محروم هستند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، فرزانه کلاهدوزان امروز _یکشنبه هجدهم دی_ در نطق میان دستور هفتادویکمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با تبریک میلاد با سعادت حضرت فاطمه زهرا (س) و روز مادر و زن اظهار کرد: حضرت زهرا (س) نه تنها الگویی برای زنان بلکه الگویی برای تمام انسان‌ها است؛ فاطمه یعنی شهامت، شجاعت، حق‌باوری، حق‌مداری و دفاع از ولی زمان (عج)، بانویی که عشق و صفا را به خانه مولای متقیان برد و مادر پدرش بود و چه زیباست روزی که به نام او با عنوان «روز مادر» انتخاب شده است.

وی با بیان اینکه الفبای حقوق خانواده در اسلام بر پایه محبت بنا شده است، گفت: در همین راستا هفته گذشته رهبر معظم انقلاب در دیدار با اقشار بانوان به مقام زن از منظرهای متفاوت پرداختند و در تمام مقوله‌ها مسائل پیرامونی جنگ امروز را تبیین کردند.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه چتر گفتمانی اسلام را برای زنان عفیف ایران و نیز زنان غربی باز و همچون اکسیری رویاهای باطل دشمنان را نقش بر آب کردند، ادامه داد: یکی از مهمترین بیانات رهبر معظم انقلاب، تبیین موضوع کرامت زن در جمهوری اسلامی در مقابل مدعیان ریاکار غرب بود که تأثیرگذاری این راهبرد را در دنیای غرب هدف‌گذاری کردند.

وی با بیان اینکه حرکت‌های استعماری برای بی‌هویت کردن جامعه ایران از ۱۰۰ سال گذشته آغاز شده است، به‌طوری که هفدهم دی ۱۳۱۴ قانون کشف حجاب به صورت رسمی کلید خورده است، تصریح کرد: سرمایه‌گذاران سلطه‌گر پس از انقلاب صنعتی اروپا به دنبال صادر کردن کالاهای خود به مستعمره‌هایشان بودند و مهمترین راه را از نابودی ارزش‌های ملی و مذهبی کشورها دانستند و ایران نیز از این هجوم مستثنی نبود.

کلاهدوزان خاطرنشان کرد: امروز نیز از همان راهبرد قدیمی برای دستیابی به ثروت و منابع بی‌نظیر اوراسیا استفاده می‌کنند، لذا با توجه به نقشه راه بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب لازم است که بانوان نقش خود را در این جنگ دریابند و روایت‌های زیبای زندگی خود را به جهان ارائه کنند.

وی افزود: مسئولان باید نقش بانوان عفیف شاغل را دریابند و در تصمیم‌گیری‌ها و تصمیم‌سازی‌ها جایگاه درست برای بانوان توانمند و فرهیخته در نظر بگیرند.

لزوم اجرای طرح‌هایی برای توانمندسازی بانوان

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: انتظار می‌رود شهردار و مسئولان مدیریت شهری با توجه به درخواست‌های مکرر در خصوص توانمندسازی بانوان، به این موضوع توجه جدی کنند و خروجی‌های مناسب ارائه دهند.

وی با بیان اینکه به‌دنبال نشست‌ها و دیدارهایی که با بانوان شاغل در مجموعه‌های شهرداری و سازمان‌ها داشتیم، هفته گذشته نیز نشستی با بانوان شاغل سرویس‌های مدارس و رانندگان تاکسی برگزار کردیم، اضافه کرد: ۴۷۰۰ زن در این حرفه مشغول به فعالیت هستند که حدود هزار نفر از آن‌ها سرپرست خانوار هستند و علاوه بر مسئولیت تأمین معیشت، مسئولیت مادری و اداره زندگی را نیز برعهده دارند.

کلاهدوزان تصریح کرد: رانندگی از مشاغل سخت برای بانوان است، علاوه بر آن نقش مهم سرویس‌های مدارس در بار ترافیکی شهر بر کسی پوشیده نیست، از جمله مشکلات این قشر بیمه آن‌ها است که بر اساس مصوبه مجلس بخشی از هزینه بیمه توسط سازمان تأمین اجتماعی تقبل شده است که باید در سایتی اقدام به ثبت‌نام کنند. اما سایت مذکور چند سالی است که قابل دسترس نیست و به این ترتیب بیمه رانندگان تاکسی مشکلی نیست که بحث اعتبار پیرامون آن مطرح باشد.

وی خاطرنشان کرد: برخی بانوان پس از حدود هشت سال فعالیت از هیچ بیمه‌ای برخوردار نیستند، بنابراین از داشتن خدمات درمانی و حقوق بازنشستگی محروم هستند که در این خصوص از نمایندگان مجلس و دیگر نهادهای متولی درخواست پیگیری لازم برای رفع این مشکل را داریم.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: دریافت نکردن سهمیه سوخت و تعرفه‌های پایین سرویس‌های مدارس دیگر مشکل این بانوان است، به‌گونه‌ای که تعرفه‌ها پاسخگوی تعمیر و تعویض قطعات خودرو نیست که لازم است به این نکته نیز توجه ویژه شود.

وی با تقدیر از اعضای شورا گفت: تهیه و تصویب لایحه دوفوریتی در خصوص ارائه خدمات رایگان مترو و اتوبوس به بانوان در روزهای پنجشنبه و جمعه هفته جاری اقدامی قابل تقدیر است که امیدوارم مورد قبول بانوان شهر قرار گیرد.

کد خبر 632240

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.