کمیته سپک تاکرا به‌دنبال مربی خارجی/هدف تیم ملی والیبال قهرمانی در بازی‌های آسیایی است!

در ادامه نشست‌های تخصصی سرپرست کاروان بازی‌های آسیایی هانگژو با فدراسیون‌های کاندیدای اعزام به رقابت‌ها، امروز نشستی با مسئولان و کادر فنی والیبال، کاراته و انجمن‌های ورزشی (سپک تاکرا) برگزار شد.

به گزارش ایمنا، در ادامه نشست تخصصی فدراسیون‌های کاندیدای اعزام به بازی‌های آسیایی هانگژو، امروز _یکشنبه هجدهم دی‌ماه_ با حضور سیدمناف هاشمی دبیر کل کمیته و سرپرست کاروان، سیدنصرالله سجادی مشاور رئیس، سیدمحمد پولادگر معاون توسعه ورزش حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش، مهین فرهادی‌زاد نایب رئیس کمیته، مریم کاظمی‌پور معاونت توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش، علیرضا پاکدل سرپرست آکادمی، آرش فرهادیان مدیرکل دفتر امور مشترک فدراسیون‌ها و دبیر شورای برون‌مرزی، علی رغبتی نماینده وزارت ورزش و جوانان و برخی مدیران به‌طورمجزا نشستی با مسئولان انجمن‌های ورزشی، والیبال و کاراته در محل کمیته برگزار شد.

نشست نخست با حضور محمد علیپور رئیس و عباس ناطق‌نوری دبیر فدراسیون انجمن‌های ورزشی به همراه سهراب آزاد رئیس انجمن سپک تاکرا برگزار شد. سهراب آزاد در ابتدا گزارشی از برنامه‌های پیش‌روی سپک تاکرا ارائه کرد.

وی با اشاره به حضور قدرت‌های برتر سپک تاکرای دنیا در آسیا گفت: با توجه به رشدی که در سال‌های اخیر داشتیم اگر بتوانیم در کنار مسابقات تدارکاتی از حضور مربی خارجی هم بهره ببریم به‌طورحتم شانس صد درصدی برای کسب مدال در هانگژو خواهیم داشت.

هاشمی هم عنوان داشت در صورت کمک وزارت ورزش، بودجه لازم برای مربی خارجی سپک تاکرا تأمین خواهد شد.

داورزنی: فقط برای هانگژو برنامه نداریم

جلسه دوم با حضور مسئولین والیبال و با حضور محمدرضا داورزنی رئیس، فریبا محمدیان نایب رئیس و میلاد تقوی دبیر فدراسیون برگزار شد که داورزنی ضمن ارائه گزارشی از برنامه‌های در دست اجرای فدراسیون گفت: تیم ملی والیبال با توجه به حضور دائمی در اردوها و رقابت‌های بین‌المللی همواره در حال تمرین و مسابقه بوده و به‌طور خاص نمی‌توانیم بگوییم فقط برای هانگژو برنامه داریم چرا که همواره بچه‌ها درگیر مسابقات هستند.

وی افزود: هدف ما کسب عنوان نخست بازی‌های آسیایی در بخش مردان است که این دستاورد می‌تواند اثرات مثبتی همچون معافیت تعدادی از ورزشکاران جوان را به‌همراه داشته باشد. این موضوع انگیزه تیم را دو چندان کرده و به‌همین دلیل همچون ادوار گذشته با توجه به انتظار مردم عزیز و مسئولان با تمام توان، راهی هانگژو خواهیم شد. در بخش بانوان هم نمی‌توانیم قول کسب مدال دهیم اما با تدارکات لازم و انگیزه‌ای که در تیم وجود دارد، نیم‌نگاهی به سکو خواهیم داشت.

طباطبایی: کاراته نگران مسائل مالی است

در جلسه آخر که با حضور مسئولان فدراسیون کاراته و سیدحسن طباطبایی رئیس، محسن آشوری و اشرف امینی نواب رئیس، وحید مؤمنی دبیر فدراسیون، سیدشهرام هروی و فرحناز ارباب کادر فنی تیم‌های ملی برگزار شد، رئیس فدراسیون کاراته اظهار داشت: کاراته در جهان و آسیا رشد قابل توجهی داشته است، از طرفی انتظارات از کاراته نه فقط در بازی‌های آسیایی بلکه در تمامی رویدادها برای کسب مدال بالاست و طبیعی است که با توجه به افزایش هزینه‌ها انتظار حمایت بیشتری از سوی مسؤولین برای اعزام تیم‌های ملی به رقابت‌های مختلف بین‌المللی مثل کاراته وان داریم.

وی تصریح کرد: همین افزایش انتظارات و برخی محدودیت‌های مالی برای اعزام نگرانی ما را برای حضور قدرتمندانه در رقابت‌های مختلف بین‌المللی همچون بازی‌های آسیایی بیشتر می‌کند.

سیدمناف هاشمی سرپرست کاروان اعزامی در این باره عنوان داشت: این موضوع در نشست ستاد عالی بازی‌ها مطرح و تصمیمات لازم برای رفع نگرانی کاراته گرفته خواهد شد، به‌خصوص که نگاه ما حمایت از کاراته در بازی‌های آسیایی است.

جذب مربی خوب کاتای ژاپنی برای تیم ملی کاراته زنان از دیگر مباحث مطرح شده از سوی مسئولان فدراسیون بود، چراکه معتقد بودند در کاتای بانوان شانس زیادی برای کسب مدال دارند که جذب مربی ژاپنی کمک بسیاری در این زمینه خواهد کرد. مضاف بر این‌که برگزاری اردوها طبق برنامه تعیین‌شده و حضور در تورنمنت‌ها تا قبل از بازی‌ها تأثیر بسیاری بر موفقیت در هانگژو خواهد داشت.

پولادگر امیدوار به طلایی‌شدن کاراته در هانگژو

همچنین سیدمحمد پولادگر معاونت توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش نیز در این نشست گفت: کاراته کارنامه خوبی در بازی‌های آسیایی طی ادوار گذشته داشته و میانگین، دو مدال طلا در هر دوره کسب کرده و امیدواریم در این دوره از بازی‌ها نیز تعداد مدال‌ها به‌خصوص از نوع طلای آن افزایش یابد.

منبع: ایرنا

کد خبر 632227

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.