اینترنت اشیا در خدمت ساختمان‌های هلسینبورگ

شهرداری هلسینبورگ برای جلوگیری از فرار انرژی در ساختمان‌های شهر، راهکار مبتنی بر فناوری اینترنت اشیا را ارائه کرده است که بر اساس آن می‌توان نقاط هدررفت را مشاهده و برای رفع آن اقدام کرد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، زمستان است و اروپا در بحبوحه یک بحران انرژی قرار دارد، بنابراین نظارت بر محل فرار انرژی در ساختمان‌ها به ویژه پنجره‌ها، بیش از پیش اهمیت پیدا کرده است، چراکه باز گذاشتن حتی یک پنجره می‌تواند علاوه بر به وجود آوردن هزینه‌های اضافی، باعث هدررفت چشمگیر انرژی شود.

شهر هلسینبورگ راه‌حلی برای چنین اتفاق به ظاهر پیش‌پاافتاده دارد که می‌تواند مانع از افزایش قبوض انرژی شود. بخش دیجیتال‌سازی شهرداری هلسینبورگ یک سرویس دیجیتال مبتنی بر مفهوم اینترنت اشیا (IoT) را تدارک دیده است که به کارمندان اجازه می‌دهد سریع و دقیق بررسی کنند که آیا تمام پنجره‌های ساختمان بسته شده است یا خیر. این اقدام باعث صرفه‌جویی در زمان و منابع ارزشمند آنها می‌شود.

راهکار هلسینبورگ برای حفظ انرژی در ساختمان‌ها

این سرویس با قرار دادن حسگرهای متصل به باتری روی پنجره‌هایی کار می‌کند که احتمال باز شدن آن‌ها در طول روز وجود دارد. سنسورها به شبکه شهر متصل است و کارکنان می‌توانند با استفاده از وب و موبایل ببینند که کدام پنجره‌ها باز است و به جای اینکه تمام پنجره‌ها را چک کنند، بلافاصله تنها پنجره‌های باز را ببندند.

این سرویس به ۱۱ مدرسه شهر نیز کمک می‌کند که در صرف حدود ۲۵۰ هزار تا ۳۰۰ هزار کرون (یا حدود ۲۲ هزار و ۴۵۰ تا ۲۸ هزار یورو) هزینه در سال صرفه‌جویی کنند. علاوه بر این، راهکار در نظر گرفته شده افزایش امنیت، کاهش خطر سرقت و البته مصرف برق را به همراه دارد.

کد خبر 632203

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.