چاتانوگا، میزبان بزرگ‌ترین شبکه چهارراه هوشمند آمریکا

وزارت ترابری ایالات متحده آمریکا از تخصیص ۴.۵ میلیون دلار برای ایجاد بزرگ‌ترین پروژه هوشمندسازی چهارراه‌ها در چاتانوگای ایالت تنسی، خبر داده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، چهارراه‌های هوشمند چاتانوگا با بهره‌گیری از پیشرفته‌ترین تکنولوژی‌های روز دنیا نظیر اینترنت اشیا و هوش مصنوعی به عنوان مرکزی برای تجزیه و تحلیل عملکرد تردد در شهر و همچنین یک نقشه و فضایی برای مسیریابی بهتر در داخل شهر عمل خواهد کرد. به دنبال این اقدام، عملکرد سیستم‌های ترافیکی بهینه‌سازی می‌شود و مسیرهای جدیدی برای عبور و مرور خودروهای الکتریکی توسعه خواهد یافت. در نتیجه، از یک‌سو محققان خواهند توانست روش‌های تردد در چاتانوگا را تجزیه و تحلیل کنند و اقدامات موثرتری برای ترویج تردد سبز اعمال کنند و از سوی دیگر، وجود زیرساخت‌های باکیفیت برای خودروهای برقی، افراد بیشتری را به جایگزینی وسایل نقلیه خود با این خودروها سوق خواهد داد.

آزمایشگاه زنده شهری

آزمایشگاه زنده شهری یک محیط تجربی به‌شمار می‌رود که در آن، کاربران و تولیدکنندگان با همکاری یکدیگر می‌توانند نوآوری‌ها، سرویس‌ها، خدمات و زیرساخت‌های پیشنهادی خود را مورد آزمایش قرار دهند و در صورت مطلوب بودن نتیجه، آن را به‌طور کامل پیاده کنند.

چاتانوگا، میزبان بزرگ‌ترین شبکه چهارراه هوشمند آمریکا

وزارت ترابری ایالات متحده آمریکا با تأمین بودجه‌ای ۴.۵ میلیون دلاری برای ایجاد ۸۶ چهارراه هوشمند در چاتانوگا بزرگ‌ترین پروژه هوشمندسازی تقاطع‌های شهری را در کشور توسعه خواهد داد و به دنبال آن، محققان را قادر خواهد کرد از طریق تجزیه و تحلیل داده‌ها به مسیریابی و شیوه تردد در سراسر شهر بپردازند و اقدامات لازم را به منظور رفع مشکلات احتمالی پیاده کنند. هوشمندسازی این چهارراه‌ها در سال‌های بین ۲۰۲۳ و ۲۰۲۴ انجام خواهد شد و در پی آن، تعداد چهارراه‌های هوشمند شهر به ۱۰۰ مورد خواهد رسید.

سیستم‌های هوشمند جدید مجهز به سنسورهای لیدار خواهد بود که با بهره‌گیری از "یادگیری ژرف هوش مصنوعی" و قابلیت‌های فیلتر پویای آب‌وهوا می‌تواند حرکت عابران پیاده و خودروها را صرف‌نظر از شرایط آب‌وهوا کشف و پیش‌بینی کند. این سنسورها همچنین قابلیت شناسایی تصادفات و حرکت اشتباه رانندگان را دارد، ضمن این‌که از طریق تجزیه و تحلیل داده‌های مربوط به جریان ترافیک می‌تواند مدیران را به اعمال واکنش به‌موقع برای پیشگیری از وقوع بحران یاری کند.

مدیران چاتانوگا امیدوار هستند به دنبال هوشمندسازی چهارراه‌ها، علاوه بر کاهش انتشار کربن به واسطه تشویق مردم به تردد از طریق خودروهای الکتریکی، جریان ترافیکی را در سراسر شهر کاهش دهند و در پی آن، نرخ وقوع سوانح خیابانی و حتی خشونت‌های رانندگی را به حداقل برسانند.

چاتانوگا، میزبان بزرگ‌ترین شبکه چهارراه هوشمند آمریکا

کد خبر 632178

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.