تدبیر شورای شهر وایت‌هورس برای کاهش گازهای گلخانه‌ای

شورای شهر وایت‌هورس در شمال غربی کانادا، در حال پیشبرد برنامه‌ریزی‌های خود برای توسعه مسیرهای ترانزیتی جدید است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شورای شهر وایت‌هورس از پیش‌برد برنامه‌ریزی‌ها برای توسعه مسیرهای جدید تردد در شهر خبر داد و اعلام کرد که انتظار می‌رود رایزنی‌های عمومی در مورد برنامه پیشنهادی این طرح در فوریه یا مارس ۲۰۲۳ به پایان برسد. جدیدترین رایزنی برگزارشده در مورد حمل‌ونقل شهر در ماه جولای، حول محور ایجاد مسیرهای جدید اتوبوس برای کارکنان شهر برگزار شد.

شورا تاکید کرد که در پیشبرد این برنامه‌ها با احتیاط عمل می‌کند و سعی خواهد داشت طرح‌های برنامه‌ریزی‌شده برای به‌روزرسانی حمل‌ونقل وایت‌هورس را گام به گام پیش ببرد.

شورای شهر وایت‌هورس در آخرین جلسه پیش از سال نو، به پیشنهاد بررسی جزئیات سیستم حمل‌ونقل توسط کارکنان شهر رأی مثبت داد و اعلام کرد که آن‌ها موظف هستند زمان‌بندی مسیرهای بالقوه موجود برای اجرای این طرح را آزمایش کنند و قبل از هرگونه اقدام برای پیاده‌سازی طرح‌های پیشنهادی، در راستای برگزاری رایزنی عمومی برنامه‌ریزی داشته باشند.

تدبیر شورای شهر وایت‌هورس برای کاهش گازهای گلخانه‌ای

شهردار وایت‌هورس ضمن تاکید بر اهمیت کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای، کاهش وابستگی به سوخت‌های فسیلی، بهبود کیفیت هوا و سایر مزایایی که به‌دنبال استفاده بیشتر ساکنان شهر از حمل‌ونقل عمومی به‌جای خصوصی به‌ارمغان می‌آید، اعلام کرد که انفعال بیش از این جایز نیست؛ چراکه بخش عظیمی از جمعیت شهر هنوز بر راندن وسایل‌نقلیه شخصی خود پافشاری می‌کنند، حال‌آن‌که خدمات بهتر و راحت‌تر این پتانسیل را دارد که افراد بیشتری را به تردد با اتوبوس تشویق و متمایل کند.

شورای شهر وایت‌هورس اعلام کرد که برنامه‌های پیشنهادی و تغییرات بودجه برای پیاده‌سازی آن‌ها، پس از برگزاری رایزنی‌های عمومی برای تصویب به شورا خواهد آمد و امید آن می‌رود که مرحله اول آن‌ها از اول جولای اجرایی شود.

شورا خاطرنشان کرد که برنامه‌های جدید با افزایش ۵۳ درصدی ساعات خدمات‌رسانی و اضافه شدن هشت مسیر ترانزیتی به شهر همراه است. علاوه بر این ضمن حفظ ۹۵ درصد از ایستگاه‌های حمل‌ونقل موجود، شش ایستگاه کم‌تردد شهر حذف خواهد شد. مرکز شهر نیز مرکز اصلی حمل‌ونقل باقی خواهد ماند.

کد خبر 632151

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.