روزانه ۲۵ اتوبوس شهری اصفهان معاینه می‌شود

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان و حومه گفت: روزانه ۲۰ تا ۲۵ اتوبوس معاینه می‌شود و چنانچه اتوبوسی در این فرایند مردود شود، عیوب آن‌ رفع و دوباره نسبت به معاینه فنی آن‌ اقدام می‌شود.

سیدعباس روحانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به لزوم دریافت کارت معاینه فنی برای اتوبوس‌های درون‌شهری اصفهان اظهار کرد: اتوبوس‌های شرکت اتوبوسرانی دارای استانداردهای یورو ۵ است و از گازوئیل پاک استفاده می‌کند، به‌همین دلیل کمترین میزان گوگرد را دارد.

وی تصریح کرد: پنج درصد آلودگی هوا مربوط به آلاینده‌های خودرویی است که از میان آنها باید سهم آلایندگی اتوبوس‌ها مشخص شود.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان و حومه تصریح کرد: سهم اتوبوسرانی در آلودگی هوا در مقابل مازوت‌سوزی نیروگاه، تردد خودروهای بدون معاینه فنی، استفاده از سوخت غیرپاک و ترددهای مازاد در شهر بسیار ناچیز است.

وی افزود: برای دریافت معاینه فنی، اتوبوس‌ها به‌طور مرتب به مرکز معاینه فنی خودروهای سنگین اعزام می‌شود، لذا روزانه ۲۰ تا ۲۵ اتوبوس معاینه می‌شود و چنانچه اتوبوسی در معاینه فنی مردود شود، عیوب آن رفع و دوباره نسبت به معاینه فنی آن اقدام خواهد شد.

کد خبر 632107

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.