قابلیت جالب اسکنرهای سه‌بعدی فرودگاه کپنهاگ

فرودگاه کپنهاگ برای تسهیل حداکثری رفت‌وآمد مسافران، اسکنرهای سه‌بعدی را تا سال ۲۰۲۴ نصب خواهد کرد که قابلیت بررسی دستگاه‌های الکترونیکی و مایعات را در چمدان‌های بسته دارد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، کنترل امنیت فرودگاه همواره دغدغه مسافران است؛ به‌ویژه برای افرادی که دائم در سفر هستند، باز و بسته کردن چمدان به منظور بازرسی‌های مکرر، خسته‌کننده‌ترین بخش مسافرت است.

اما به لطف تکنولوژی جدید، برای افرادی که از فرودگاه کپنهاگ (CPH) پرواز می‌کنند، این خاطره ناخوشایند ممکن است به‌زودی به تاریخ تبدیل شود. در سال ۲۰۲۴، فرودگاه دانمارک اسکنرهای سه‌بعدی جدیدی دریافت می‌کنند که به مسافران اجازه می‌دهد دستگاه‌های الکترونیکی و مایعات را در کیف خود در طول بررسی‌های امنیتی نگه دارند. کمربند، ساعت و کفش نیز دیگر لازم نیست درآورده شوند.

این فرودگاه در حال آزمایش سیستم جدید اسکنر سه‌بعدی است و اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود، قبل از اینکه در سال ۲۰۲۶ به طور کامل برای همه مسافران آماده شود، در سال آینده مرحله به مرحله اجرا خواهد شد.

قابلیت جالب اسکنرهای سه‌بعدی فرودگاه کپنهاگ

جانی مولر، رئیس امنیت فرودگاه کپنهاگ در این رابطه گفت: "فکر بلندپروازانه ما این است که مسافران به‌سادگی همراه با کیف‌های خود با هر آن چیزی که در داخل آن قرار دارد، بدون توقف از طریق اسکنر عبور کنند."

اگرچه اجرای آن بسیار ساده به نظر می‌رسد، اما در واقع از نظر فنی بسیار پیچیده است، به همین دلیل است که به آن سرعتی که احتمالاً اکثر افراد انتظار دارند، اتفاق نمی‌افتد.

CPH در حال حاضر یکی از کارآمدترین فرودگاه‌ها از حیث امنیت جابه‌جایی مسافران است. با اسکنرهای جدید، فرودگاه تخمین می‌زند که می‌تواند از ۲۰۰ مسافر در ساعت در هر مسیر به ۳۰۰ الی ۳۵۰ مسافر در ساعت برسد.

این حرکت همچنین شاهد کاهش قابل‌توجهی در تعداد "سبدهای برگردان" استفاده‌شده توسط هر مسافر در هنگام عبور از بخش امنیت خواهد بود که از میانگین ۳.۵ امروزی به ۱.۵ تخمینی خواهد رسید.

کد خبر 632030

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.