سالگرد حقارت آمریکا در عین‌الاسد

پنج روز بعد از اقدام جنایتکارانه دولت تروریست آمریکا در به شهادت رساندن سردار سلیمانی، دلاورمردان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی طی عملیاتی موفقیت‌آمیز با رمز مقدس یا زهرا(س) با شلیک ده‌ها موشک، پایگاه نیروهای تروریست و متجاوز آمریکا، موسوم به عین‌الاسد در استان الانبار عراق را در هم کوبیدند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، هجدهم دی‌ماه سال ۱۳۹۸ بود که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در نخستین گام انتقام عملیات تروریستی شهادت سردار سپهبد قاسم سلیمانی، فرمانده شهید سپاه قدس و ابو مهدی المهندس، معاون سازمان نیروهای مردمی عراق به همراه هشت تن از یاران او ده‌ها موشک بالستیک به سوی پایگاه عین‌الاسد آمریکا واقع در استان الانبار عراق شلیک کرد.

پایگاه نظامی عین‌الاسد که در زمان دیکتاتوری صدام حسین «القادسیه» نام داشت، دومین پایگاه هوایی بزرگ عراق است که در ۱۰۸ کیلومتری غرب شهر رمادی واقع شده است و در سال ۲۰۰۳ به اشغال نیروهای آمریکایی در آمد و تا سال ۲۰۱۱ در تصرف آنان بود. در پایان سال ۲۰۱۴ و به قصد «مبارزه با داعش»، بار دیگر این پایگاه در اختیار نظامیان آمریکایی حاضر در ائتلاف بین‌المللی ضد داعش قرار گرفت.

محمدصالح جوکار در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص سالگرد هدف قرار گرفتن پایگاه عین‌الاسد توسط نیروهای مسلح ایران اظهار کرد: انتقام اولیه و حداقلی نسبت به این جنایت آمریکا، هدف قرار دادن پایگاه عین‌الاسد در عراق بود زیرا جمهوری اسلامی پس از شهادت سردار سلیمانی اعلام کرد که انتقام خواهد گرفت و این موضوع را عملیاتی کرد.

وی با اشاره به تصور نادرست برخی از سیاستمداران دنیا از این تهدید افزود: برخی از سیاستمداران در دنیا که امروز عهده‌دار مدیریت‌هایی در جهان هستند، گمان می‌کردند که جمهوری اسلامی تنها این موضوع را اعلام می‌کند و آن را اعمال نمی‌کند، حتی شاید آمریکایی‌ها نیز این موضوع را باور نمی‌کردند زیرا خود را به عنوان یک ابرقدرت در دنیا می‌بینند.

رئیس کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس شورای اسلامی این حمله را نخستین واکنش به اقدامات مداخله‌جویانه آمریکا در جهان دانست و گفت: تاکنون هیچ کشوری جرئت نکرده است که نسبت به آمریکایی‌ها واکنشی نشان دهد، در حالی که ایران برای نخستین بار موضوع انتقام را به‌طور رسمی اعلام و برای اجرای آن اقدام کرد.

وی این اقدام را نشان‌دهنده اقتدار و صداقت نظام جمهوری اسلامی نسبت به تحقق وعده اعلام شده خود دانست و خاطرنشان کرد: حمله به عین‌الاسد نشان از دفاع نظامی جمهوری اسلامی و صادق‌الوعده بودن نسبت به اقدامات خود دارد، آمریکایی‌ها نیز نه اینکه پاسخی ندادند بلکه به این موضوع پی برده‌اند که امروز دوران بزن در رو نیست و در مقابل هر نوع تهدید پاسخ محکمی را از سوی جمهوری اسلامی دریافت می‌کنند.

جوکار با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی حق خود می‌داند که انتقام سختی از عاملان، برنامه‌ریزان و مجریان این جنایت خونبار بگیرد، ادامه داد: تصور آمریکایی‌ها این بود که می‌توانند مانند دفعات قبل هر جنایتی که بخواهند، در هر کشوری رقم بزنند اما این‌طور نیست؛ این تنها یک گام برای انتقام‌گیری بود و اصل انتقام پابرجا است از جمله در مسائل حقوقی و قضائی که در حال پیگیری است.

کد خبر 632011

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.