برای رفع مشکل ترافیک باید تصمیمات جسورانه گرفت

رئیس کمیسیون فنی و عمرانی شورای اسلامی شهر همدان با بیان اینکه در حوزه ترافیک باید تصمیمات جسورانه اتخاذ شود، گفت: سهم حمل‌ونقل عمومی از سفرهای درون شهری همدان بسیار کم است، لذا شهرداری باید ناوگان حمل‌ونقل عمومی را به لحاظ کیفی‌وکمی توسعه دهد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهدی حیدری امروز_ شنبه هفدهم دی_ در جلسه کمیسیون فنی و عمرانی شورای اسلامی شهر با حضور تعدادی از نمایندگان تاکسی داران به منظور بیان مشکلات آنها، اظهار کرد: مشکلات تاکسی‌داران قابل توجه است و باید راهکارهایی جهت رفع آنها اندیشیده شود.

وی با بیان اینکه در این جلسه مشکلات ناوگان تاکسیرانی مطرح شد، ادامه داد: شورا نیز در راستای منافع و حقوق رانندگان تاکسی اقداماتی انجام داده است و امسال برای نخستین‌بار مصوبه نرخ‌گذاری را بدون ارسال به ستاد تنظیم بازار پس از بازگشت از هیئت تطبیق ابلاغ کرد و افزایش بیشتری نیز نسبت به سال‌های گذشته داشت.

رئیس کمیسیون فنی و عمرانی شورای اسلامی شهر همدان گفت: موضوع ترافیک یکی از مشکلات تاکسی‌داران است که این مورد به دلیل افزایش سالانه ۲۰ هزار خودرو بدون از رده خارج شدن خودروهای فرسوده موجب تشدید ترافیک در سطح شهر شده است.

وی با انتقاد از غیرفعال بودن دوربین‌های ثبت تخلف در چهار خیابان منتهی به میدان امام (ره) در رینگ مرکزی شهر، افزود: یک سال‌ونیم از عمر شورای ششم گذشته است و معتقد هستیم محدوده طرح ترافیک در طرح جامع ترافیک باید بزرگ‌تر و بسیاری از خیابان‌ها یک طرفه شود.

حیدری با بیان اینکه در حوزه ترافیک باید تصمیم‌های جسورانه اتخاذ شود، تصریح کرد: سهم حمل‌ونقل عمومی از سفرهای درون شهری همدان بسیار کم است، لذا شهرداری باید ناوگان حمل‌ونقل عمومی را به لحاظ کیفی‌وکمی توسعه دهد.

وی اضافه کرد: به سهم خود به دلیل وضعیت موجود ناوگان تاکسیرانی و مشکلات مطرح شده از تاکسی‌داران عذرخواهی می‌کنم چراکه این قشر در بحث ارائه خدمات ولی نعمتان شورا و مسئولان اند

رئیس کمیسیون فنی و عمرانی شورای اسلامی شهر همدان با بیان اینکه ناوگان اتوبوسرانی این شهر نیز وضعیت مطلوبی ندارد، ادامه داد: امیدوارم طی مدت باقی مانده از عمر شورای ششم با اتخاذ تدابیر و سیاست‌های لازم بتوانیم چند مشکل عمده از مشکلات ناوگان حمل‌ونقل عمومی را رفع کنیم.

وی با اشاره به پیشنهاد نماینده تاکسی‌داران مبنی بر نرخ‌گذاری شش ماهه، گفت: در صورتی که بتوانیم نرخ‌گذاری را هر شش ماه و متناسب با شرایط اقتصادی در طول سال داشته باشیم، دغدغه تاکسی‌داران نیز تا حدودی برطرف خواهد شد.

حیدری خطاب به مسئولان ناوگان تاکسیرانی گفت: امسال باید بحث نرخ‌گذاری کرایه تاکسی‌ها زودتر و با نظرسنجی از مسئولان خطوط انجام شود.

کد خبر 631991

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.