شهرداری به پیوست اجتماعی و فرهنگی پروژه‌ها توجه کند

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر همدان گفت: هنوز در شهرداری این کلان‌شهر به تهیه پیوست اجتماعی و فرهنگی برای پروژه‌ها توجه جدی نمی‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سعید شهابی‌نیا امروز _شنبه هفدهم دی_ در کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر همدان با اشاره به ارائه نظام‌نامه تدوین و کاربست پیوست اجتماعی و فرهنگی ویژه شهرداری‌ها اظهار کرد: در نظام‌نامه پیوست فرهنگی طرح‌های مهم و کلان کشور که در جلسه ۷۳۲ در تاریخ بیست‌ویکم فروردین ماه ۱۳۹۲ شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسیده است، تمام دستگاه‌های اجرایی، دولتی و عمومی موظف به تهیه پیوست اجتماعی و فرهنگی برای پروژه‌ها شدند.

وی با بیان اینکه در تهران حدود هزار مورد مطالعات ارزیابی اجتماعی انجام شده است، ادامه داد: هنوز در شهرداری همدان به تهیه پیوست اجتماعی و فرهنگی در پروژه‌ها توجه نمی‌شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر همدان گفت: راهکار کوتاه‌مدت در این موضوع تعیین پروژه‌های موجود و تهیه پیوست و شرح خدمات برای آنها است.

وی در خصوص اقدامات در بحث همدان شهر دوستدار کودک افزود: مطالعات اولیه این موضوع در معاونت شهرسازی شهرداری انجام شده است که طراحی پارک مهارت و نوآوری از اقدامات قابل توجه در این زمینه است.

پیوست‌نگاری اجتماعی و فرهنگی در پروژه‌های شهری ضروری است

علی رضایی، رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر همدان نیز با بیان اینکه ارزیابی تأثیرهای اجتماعی و فرهنگی پروژه‌ها قبل، حین و بعد از اجرای آنها ضروری است، اضافه کرد: اگر رویکرد شهرداری از عمرانی، کاربردی و خدماتی به فرهنگی اجتماعی تمایل یابد توجه بیشتری به پیوست‌ها انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه در رأس قرار گرفتن شهردار در شورای راهبردی تعیین شده در نظام‌نامه تدوین و کاربست پیوست اجتماعی و فرهنگی نشان از اهمیت موضوع است، گفت: هر پروژه در شهر می‌تواند ارتباطات اجتماعی در حداقل، بخشی از شهر را تحت تأثیر قرار دهد و پیوست‌نگاری اجتماعی و فرهنگی در پروژه‌های کوچک و بزرگ ضروری است، باید به صورت جدی این مهم از شهردار مطالبه شود.

عضو شورای اسلامی شهر همدان خاطرنشان کرد: هر پروژه در شهر باید دارای پیوست‌نگاری علمی، دقیق و مناسب باشد و بر اساس همین پیوست‌ها نیز پروژه‌ها نظارت و عملیاتی شود، به طور قطع در درازمدت آثار این پرداخت‌ها و پیوست‌نگارها در روابط اجتماعی و فرهنگی مشهود خواهد بود.

کد خبر 631986

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.