اقدام عجیب فیفا و اینفانتینو در تورنمنت خلیج‌فارس!+عکس

فدراسیون جهانی فوتبال و جیانی اینفانتینو، رئیس فیفا در اقدامی عجیب و نادرست، ضمن تایید عبارت «خلیج‌عربی» در حاشیه تورنمنت عراق، آن را به‌کار بردند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بیست‌وپنجمین دوره رقابت‌های جام خلیج‌فارس با حضور هشت تیم عربی از ششم ژانویه (روز گذشته) به میزبانی شهر بصره عراق با برگزاری مراسم افتتاحیه و انجام دو دیدار رسماً آغاز شد و قرار است تا نوزدهم ژانویه ادامه داشته باشد.

در گروه اول تیم‌های عراق (میزبان)، عربستان‌سعودی، عمان و یمن حضور دارند و تیم‌های امارات، کویت، قطر و بحرین در گروه دوم قرار گرفته‌اند.

در مراسم افتتاحیه که شب گذشته به انجام رسید، جیانی اینفانتینو رئیس فدراسیون جهانی فوتبال حضور داشت؛ اما یکی از اقدامات عجیب و اشتباهی که او و فیفا انجام دادند تأیید عبارت نادرست «جام خلیج‌عرب» به‌جای «خلیج‌فارس» و به‌کار بردن آن بود که از شب گذشته تاکنون با انتقادهای شدیدی مواجه شده است.

اقدام عجیب فیفا و اینفانتینو در تورنمنت خلیج‌فارس!+عکس

علاوه‌بر جیانی اینفانتینو که در پست اینستاگرامی چنین عبارتی را به‌کار برد، فیفا هم در صفحه اینستاگرام خود با انتشار یک استوری این جمله را تکرار کرد. باید دید چه‌زمانی نسبت به تصحیح اشتباه خود اقدام خواهند کرد؛ ضمن اینکه هنوز فدراسیون فوتبال واکنشی به این ماجرا نداشته که انتظار می‌رود هرچه سریع‌تر از نام و اعتبار خلیج‌فارس دفاع کنند.

کد خبر 631980

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.