قاتل خاموش جان ۱۱ نفر در یک روز را به خطر انداخت

مدیر حوادث استان اصفهان از امدادرسانی پنج واحد امدادی اورژانس پیش‌بیمارستانی به مسمومان مونوکسیدکربن در ماموریت‌های یک روز خبر داد.

فرهاد حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: ساعت ۹:۳۶ صبح روز گذشته _جمعه شانزدهم دی‌ماه_ یک مورد حادثه مسمومیت با مونوکسیدکربن در منطقه جلال‌آباد شهرستان نجف‌آباد به اتاق فرمان ۱۱۵ گزارش و بلافاصله واحد امدادی فوریت‌های پزشکی به محل حادثه اعزام شد.

وی افزود: در این حادثه یک زن، سه کودک و یک مرد که بر اثر استنشاق گاز CO دچار مسمومیت شده بودند، توسط تکنسین‌های اورژانس در دو واحد امدادی به بیمارستان حضرت فاطمه زهرا(س) نجف‌آباد منتقل شدند.

مدیر حوادث استان اصفهان تصریح کرد: ساعت ۱۱:۱۴ همان روز نیز سه زن که به دلیل استفاده از ذغال در فضای بسته برای تولید گرما در روستای تیمیارت از توابع زیار، دچار گازگرفتگی شده بودند، ضمن تماس با ۱۱۵ از خدمات فوریت‌های پزشکی این مرکز بهره‌مند شدند.

وی اضافه کرد: ساعت ۱۹:۱۴ روز گذشته در تماسی با اتاق فرمان اورژانس پیش بیمارستانی اعلام شد که سه نفر شامل یک زن، دو دختربچه در شهرستان بوئین‌میاندشت دچار مسمومیت با مونوکسیدکربن شدند.

حیدری علت این حادثه را انتشار مونوکسیدکربن به دلیل اشکال در آبگرمکن دانست و گفت: مصدومان با تلاش نیروهای اورژانس ۱۱۵ پس از انجام اقدامات فوری به مرکز درمانی منتقل شدند.

وی خاطرنشان کرد: شهروندان ضمن استفاده از وسایل گرمایشی استاندارد و بررسی اتصالات باید از باز بودن مسیر دودکش‌ها اطمینان حاصل و از سوزاندن زغال برای تولید گرما خودداری و در صورت بروز حادثه با شماره ۱۱۵ تماس گرفته و از اورژانس درخواست کمک کنند.

کد خبر 631976

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.