اجرای ۶۷ پروژه عمرانی در منطقه ۸

مدیر منطقه هشت شهرداری اصفهان با بیان اینکه در حال حاضر ۶۷ پروژه عمرانی در این منطقه در حال اجرا است که تاکنون به طور میانگین ۵۴ درصد پیشرفت داشته است، گفت: ۱۰۰ میلیارد تومان از ردیف‌های بودجه ۴۳۱ میلیارد تومانی منطقه هشت به پروژه‌های تملکی تخصیص یافته است.

علی باقری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: در حال حاضر ۶۷ پروژه در منطقه در حال اجرا است که تاکنون به طور میانگین ۵۴ درصد پیشرفت داشته است. ۲۷ پروژه مربوط به موضوعات حمل‌ونقل و ترافیک و ۳۰ مورد در حوزه معاونت خدمات شهری است، همچنین شش مورد از پروژه‌ها در حوزه شهرسازی و معماری و چهار مورد در قالب موضوعات فرهنگی و اجتماعی است.

وی با بیان اینکه سه پروژه آغاز نشده در این منطقه داریم اما امیدواریم بتوانیم تمام ۶۷ پروژه را طبق برنامه عملیاتی کنیم، ادامه داد: ۱۲ پروژه محله‌محور، در محله‌های بهرام‌آباد و شمس‌آباد با رویکرد محلات کمتربرخوردار در حال اجرا است.

مدیر منطقه هشت شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: در سال جاری ۱۰۰ میلیارد تومان از ردیف‌های بودجه ۴۳۱ میلیارد تومانی منطقه هشت به پروژه‌های تملکی تخصیص یافته است که از آن جمله احداث خیابان شهید چمران بهرام‌آباد است که با پیشرفت ۴۰ درصدی همچنان ادامه دارد.

وی گفت: یکی دیگر از پروژه‌های شاخص، بوستان شمس‌آباد در محله شمس‌آباد است که ۸۴ درصد تملک آن انجام شده است و امیدواریم تا پایان سال به طور کامل تملک آن را انجام دهیم و عملیات احداث را در سال آینده آغاز کنیم.

باقری ادامه داد: منطقه هشت یکی از مناطق پرجمعیت شهر اصفهان محسوب می‌شود و شهروندان آن متقاضی استفاده از فضاهای فرهنگی و فرهنگسراها برای فرزندان خود هستند، بنابراین تلاش می‌کنیم پروژه‌ها طبق برنامه احداث شود و خدمات خوبی را به شهروندان ارائه کنیم.

وی تصریح کرد: فرهنگسرای باغ‌نوش در محله خانه‌اصفهان مورد استقبال شهروندان قرار گرفته است؛ مخاطبان آن کودکان و نوجوانان هستند اما فضای فعلی آن با توجه به افزایش جمعیت منطقه پاسخگوی نیاز مخاطبان نیست، از این‌رو ۲۵۰ مترمربع از عرصه باغ‌نوش به احداث ساختمانی سه طبقه با زیربنای ۸۰۰ مترمربع اختصاص یافته است که در بهمن‌ماه سال جاری کلنگ‌زنی آن انجام خواهد شد.

مدیر منطقه هشت شهرداری اصفهان افزود: برای احداث ساختمان طراحی شده در طرح توسعه فرهنگسرای باغ نوش اعتباری بالغ بر هشت میلیارد تومان برای سال ۱۴۰۱ پیش‌بینی شده، همچنین ۱۲ میلیارد تومان نیز در بودجه سال آینده برآورد شده است تا این بنا در مدت دو سال احداث شود.

وی تصریح کرد: در این ساختمان دارای سه سه طبقه است که طبقه زیرزمین آن به عنوان بازارچه زنان سرپرست خانوار، طبقه همکف به عنوان سالن ورزشی چندمنظوره برای کودکان و طبقه اول برای کلاس‌های آموزشی در نظر گرفته می‌شود.

کد خبر 631951

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.