تعطیلی مدارس کارگشای آلودگی هوا نیست/ شورای‌های عالی پاسخگوی کم‌کاری دستگاه‌ها باشند

عضو کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس بررسی شرایط کنونی آلودگی هوا را ضروری دانست و گفت: دستگاه‌های اجرایی باید پاسخگو باشند که چرا امروز شرایط به جایی رسیده است که نمی‌توانند سوخت مورد نیاز استاندارد نیروگاه‌ها را تامین کنند تا استفاده از مازوت در این واحدها سلامت مردم را با مشکل روبه‌رو نکند.

محمدحسن آصفری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص اقدامات انجام شده در زمینه کاهش آلودگی هوا و جلوگیری از مازوت‌سوزی در شهرهای صنعتی اظهار کرد: قانون هوای پاک در سال‌های گذشته تصویب شده است و همه دستگاه‌ها ملزم به اجرا و عملیاتی کردن آن هستند و در صورتی دستگاه‌های اجرایی از بهانه‌هایی مانند کمبود امکانات برای زیر سوال بردن و بی‌توجهی به این قانون استفاده کنند، باید این موضوع بررسی شود و پاسخگوی عملکرد خود باشند.

وی بررسی شرایط کنونی آلودگی هوا را ضروری دانست و گفت: دستگاه‌های اجرایی باید پاسخگو باشند که چرا امروز شرایط به جایی رسیده است که نمی‌توانند سوخت مورد نیاز استاندارد و باکیفیت برای نیروگاه‌ها را تأمین کنند تا نیاز به استفاده از مازوت در این واحدها سلامت مردم را با مشکل روبه‌رو نکند.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم اجرای مصوبات سفرهای استانی خاطرنشان کرد: هنگامی که رئیس‌جمهور به شهرستان‌ها سفر می‌کند و در جمع مردم قول بسته شدن نیروگاه‌ها را می‌دهد اما پس از این سفر هیچ اتفاقی صورت نمی‌گیرد باعث افزایش بی‌اعتمادی مردم به مسئولان و کاهش امید در جامعه می‌شود.

وی خواستار اقدام جدی وزارت نفت برای تأمین سوخت استاندارد نیروگاه‌ها شد و ادامه داد: وزارت نیرو با توجه به درآمد مناسب خود باید نسبت به استانداردسازی نیروگاه‌ها و فیلتراسیون آنها اقدام کند، درآمد برخی از واحدها و شرکت زیرمجموعه این وزارت مانند آلومینیوم می‌تواند مشکل فیلتراسیون چند نیروگاه را حل کند.

سلامت مردم اولویت نخست همه مسئولان باشد

آصفری با تاکید بر اینکه باید سلامت مردم در اولویت نخست همه مسئولان باشد، گفت: بر اساس این اولویت این امکان وجود ندارد که به بهانه‌های کمبود انرژی یا منابع سوخت غیراستاندارد در اختیار نیروگاه‌ها قرار دهیم بلکه باید مسئولان پاسخگوی این موضوع باشند که چرا اقدامی برای رفع فلیتراسیون یا تحویل سوخت مورد نیاز نیروگاه‌ها انجام ندادند.

وی توجه به سلامت را مطالبه همه استان‌ها معرفی کرد و ادامه داد: لازم است که برای رفع آلودگی همه شهرهای آلوده اقداماتی انجام شود و این موضوع را نمی‌توان تنها با تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها حل کرد بلکه لازم است که به این موضوع تنها توجه شود زیرا تعطیلی مدارس کارگشایی در حل مشکل آلودگی هوا در شهرها نیست.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی درباره واکنش مسئولان استانی با انتقاد از وزرایی که با دریافت مصوبه شورای عالی قانون را زیر پا می‌گذارند، گفت: این نشان می‌دهد که کاری از دست مسئولان استانی برنمی‌آید البته شوراهای عالی نیز نباید اجازه دهند که وزرا کم‌کاری خود را با سوءاستفاده از شوراهای عالی جبران کنند و با گرفتن مصوبات این شورا اجازه استفاده از سوخت مازوت را برای نیروگاه‌ها دریافت کنند.

وی ادامه داد: شورای عالی امنیت ملی ضمن برخورد با کسانی که در این زمینه کم‌کاری کردند، باید پاسخگوی مشکلات ایجاد شده باشد نه اینکه از مصوبات شوراهای عالی مانند شورای امنیت ملی اجازه استفاده از سوخت مازوت برای نیروگاه را دریافت شود.

کد خبر 631939

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.