ضرورت حمایت مدیریت شهری از نهادهای فرهنگی

رئیس کمیته شفافیت و شهر هوشمند شورای اسلامی شهر تهران گفت: مدیریت شهری بر خود لازم می‌داند که از نهادهای فرهنگی حمایت کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، احمد صادقی امروز _شنبه هفدهم دی_ در نشست هم‌اندیشی اعضای کانون تهیه‌کنندگان رسانه‌های دیداری اظهار کرد: در حال تدوین برنامه پنج ساله چهارم توسعه شهر تهران هستیم، البته اگر مشارکت رسانه نباشد این برنامه‌ها به بار نخواهد نشست.

وی ادامه داد: تولید محتوا چالش مهم دنیای امروز است و در مدیریت شهری باید از ظرفیت وسیع کانون تهیه‌کنندگان رسانه‌های دیداری برای تولید محتوا استفاده کنیم، البته اثرات این اقدامات زمان‌بر است، اما بی‌شک اثرگذاری آن زیاد خواهد بود.

رئیس کمیته شفافیت و شهر هوشمند شورای اسلامی شهر تهران گفت: مدیریت شهری تهران بر خود لازم می‌داند از نهادهای فرهنگی حمایت کند و قرار دادن مکان‌هایی به نهادهای فرهنگی می‌تواند نمونه‌ای از حمایت‌ها باشد.

وی با بیان اینکه در این دوره مدیریت شهری از نقد استقبال می‌کنیم، تصریح کرد: برنامه‌های مدیریت شهری به فرهنگ‌سازی و نقد در قالب‌های مختلف همچون طنز نیاز دارد و از اینکه مورد نقد قرار بگیریم، استقبال می‌کنیم.

عضو شورای اسلامی شهر تهران خاطرنشان کرد: یکی از برنامه‌های مهم در برنامه پنج ساله چهارم توسعه پایتخت محقق شدن شهرداری غیرحضوری است.

صادقی افزود: اگر شهرداری غیرحضوری محقق شود، مراجعه به شهرداری برای مجوز گرفتن و پرداخت عوارض کاهش می‌یابد و در طول سال سفرهای درون‌شهری به میزان قابل توجهی کاهش خواهد یافت، لذا با توجه به شرایط فعلی برای سرعت بخشیدن به تحقق این امر و پذیرفته شدن آن از طرف شهروندان، به فرهنگ‌سازی از طریق تولید محتوا و تولیدات رسانه‌ای نیاز داریم.

وی گفت: بدون کار فرهنگی شهرداری نمی‌تواند اهداف خود را میسر سازد، از این‌رو می‌خواهیم اقداماتی از جمله استفاده از حمل‌ونقل عمومی در بین شهروندان جا بیفتد، بنابراین باید کار فرهنگی انجام شود و اگر خواهان تسری سبک زندگی ایرانی حتی فراتر از مرزها هستیم، باید کار فرهنگی انجام دهیم و در این راستا از حوزه رسانه و فرهنگ باید حمایت شود.

کد خبر 631937

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.