اقدام جدید نیویورک برای توسعه خیابان‌های کامل

مدیران نیویورک، پرجمعیت‌ترین شهر ایالات متحده آمریکا، از افزایش چشمگیر بودجه در بخش تردد سبز خبر داده‌اند و مدعی شده‌اند به‌زودی تعداد خیابان‌های کامل در سراسر شهر افزایش خواهد یافت.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، خیابان‌های کامل به معابری از شهرها اشاره دارد که از بخش‌های مختلف شامل مسیرهای دوچرخه‌سواری، پیاده‌راه‌ها و محل عبور وسایل حمل‌ونقل عمومی تشکیل شده است و در نتیجه تردد ایمن و رضایت‌بخش تمام کاربران را در کنار یکدیگر فراهم می‌آورد. ایالات متحده آمریکا یکی از کشورهای جهان با بیشترین بهره‌گیری از خیابان‌های کامل به‌شمار می‌رود که توسعه این معابر عمومی در شهرهای سراسر آن به طور پیوسته در حال افزایش است. در این رابطه، مدیران نیویورک ادعا کرده‌اند که به‌زودی پروژه‌های مربوط به خیابان‌های کامل شهری را به طور گسترده پیاده خواهند کرد و بودجه لازم در این بخش را افزایش خواهند داد.

طراحی خیابان‌های کامل

برنامه‌ریزان نیویورک از رضایت شهروندان نسبت به تردد از طریق خیابان‌های کامل (از طریق دوچرخه‌سواری، پیاده‌روی یا وسایل حمل‌ونقل عمومی) احساس خرسندی کرده‌اند و در نظر دارند با توسعه این معابر، پیوند بیشتری بین شهروندان با مراکز آموزشی، فضاهای کاری، خویشاوندان و مناطق مسکونی برقرار کنند. در این راستا، قرار است خیابان‌هایی فراگیر برای همه کاربران با هر توانایی جسمی و سنی توسعه یابد تا علاوه بر تضمین ایمنی تمام افراد شامل کودکان، بزرگسالان و افراد پیر، انتشار کربن ناشی از حمل‌ونقل شهری کاهش یابد که این امر به سهم خود در بهبود سلامت جسمی و روانی شهروندان نقش مهمی ایفا خواهد کرد. مدیران نیویورک ادعا کرده‌اند که تحقق این هدف افزایش بودجه ۸۷.۵ درصدی را در بخش حمل‌ونقل شهری می‌طلبد زیرا طراحی خیابان‌های کامل به‌تنهایی مستلزم صرف هزینه بالایی است، ضمن این‌که پیاده‌سازی پروژه‌ها نیز بسیار هزینه‌بر است.

نیویورک طی چند دهه گذشته تحولات بسیاری را در زمینه حمل‌ونقل تجربه کرده است و توانسته است از طریق اشتراک دوچرخه‌ها، جایگزینی اتوبوس‌های عمومی قدیمی با دستگاه‌های جدید و افزایش قابلیت دسترسی افراد دارای ناتوانی جسمی به حمل‌ونقل عمومی به افزایش رضایت شهروندان در عبور و مرور کمک کند. علاوه بر این، بهبود وضعیت حمل‌ونقل در سراسر شهر بر تعداد افرادی که به اتخاذ تردد سبز روی آورده‌اند افزوده است و این امر به سهم خود در کاهش انتشار گازهای آلاینده نقش مهمی ایفا کرده است.

اقدام جدید نیویورک برای توسعه خیابان‌های کامل

کد خبر 631911

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.