هزینه ۷ میلیاردی شهرداری بروجرد برای تنظیف شهر

مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری بروجرد گفت: روزانه بین ۲۰۰ تا ۲۵۰ میلیون تومان برای پاکسازی شهر نیاز است که ماهانه شش تا هفت میلیارد تومان هزینه در بر خواهد داشت.

شهاب شعبان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: روزانه بین ۲۲۰ تا ۲۵۰ تن زباله در سطح شهر بروجرد جمع‌آوری می‌شود؛ حدود ۴۰۰ نفر در بخش تنظیف و جمع‌آوری زباله مشغول به کار هستند و حدود ۶۰ ماشین نیز درگیر بارگیری، دفن و حمل زباله است.

وی افزود: روزانه بین ۲۰۰ تا ۲۵۰ میلیون تومان برای پاکسازی شهر نیاز است که ماهانه شش تا هفت میلیارد تومان هزینه در بر خواهد داشت.

مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری بروجرد خاطرنشان کرد: به‌منظور کاهش میزان زباله در این شهر روش‌هایی را مدنظر داریم و لازم است شهروندان نیز با شهرداری همکاری لازم را داشته باشند تا تفکیک زباله از مبدا به بهترین روش انجام شود.

شعبان اضافه کرد: امیدوار هستیم با ترویج فرهنگ استفاده نکردن از ظروف یک‌بار مصرف، احداث ایستگاه تفکیک از مبدا و آموزش تفکیک زباله از مبدا در مدارس و رسانه‌ها زمینه برای مکانیزه کردن فرآیند دفن زباله با همراهی شهروندان فراهم شود.

وی از شهروندان خواست تا با قرار دادن زباله‌ها در ساعاتی که شهرداری مقرر کرده است، شهرداری را در حفظ پاکیزگی شهر کمک کنند.

کد خبر 631908

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.