گلایه شهروندان از خاکبرداری پروژه مترو در روزهای آلوده اصفهان+ پاسخ مسئولان

برخی از شهروندان می‌گویند در روزهایی که آلودگی هوا، گلوی اصفهان را می‌فشارد، عملیات خاکبرداری ایستگاه‌های خط دو متروی این کلان‌شهر باید متوقف شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، هر ساله با ورود به فصل سرما، کلان‌شهرهای کشور با معضل آلودگی هوا مواجه می‌شوند؛ در روزهای اخیر نیز با توجه به پدیده وارونگی هوا و استفاده از مازوت در نیروگاه اصفهان به دلیل کمبود گاز، این آلودگی به نسبت افزایش بسیار زیادی پیدا کرده است.

کلان‌شهر اصفهان که در مرکز رشته‌کوه‌های کوچک قرار گرفته است، توده هوای آلوده‌تری نسبت به سایر شهرها دارد که در راستای کاهش آن اقداماتی همچون تعطیلی چندین باره مدارس، اجرای طرح زوج‌وفرد از در منازل و لغو تمام مجوزهای خاکبرداری در نظر گرفته شده است.

طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده، قبل از رسیدن دستگاه حفار مکانیزه (TBM) خط دو متروی اصفهان به هر ایستگاه، سازه آن آماده می‌شود تا روند اجرای پروژه متوقف نشود.

در این بین برخی از شهروندان می‌گویند در روزهایی که آلودگی هوا، گلوی اصفهان را می‌فشارد، عملیات خاکبرداری ایستگاه‌های خط دو متروی این کلان‌شهر نباید انجام شود. آنها می‌گویند به‌رغم لغو تمام مجوزهای خاکبرداری، مترو تافته جدا بافته شده است و این قانون تنها برای شهروندان اجرا می‌شود.

خاکبرداری ایستگاه‌های مترو امروز متوقف شد

بر اساس پیگیری‌های خبرنگار ایمنا، سیدمحسن واعظی‌فر، مدیرعامل سازمان قطار شهری اصفهان اظهار کرد: زمانی که شهروندان برای تخریب و خاکبرداری از یک ساختمان کلنگی اقدام می‌کنند، باعث تولید گردوغبار می‌شوند اما این سازمان در ایستگاه‌های مختلف زیر زمین در حال برداشت خاک مرطوب (گِل) برای احداث ایستگاه مترو است که هیچ گرد و خاکی ندارد.

وی با بیان اینکه احداث خط دو متروی اصفهان در راستای کاهش ترافیک و در نتیجه کاهش آلودگی هوا انجام می‌شود، اضافه کرد: اگر زمان اجرای این پروژه عقب بیفتد، این معضلات بیشتر متوجه شهروندان خواهد شد، لذا تلاش داریم هرچه سریع‌تر آن را به بهره‌برداری برسانیم و این سیستم حمل‌ونقل پاک و انبوه‌بر را در اختیار آنها قرار دهیم.

مدیرعامل سازمان قطار شهری اصفهان خاطرنشان کرد: خاک‌برداری از ایستگاه‌های خط دو تا شب گذشته _شامگاه جمعه شانزدهم دی_ انجام شده است که برای کاهش آلودگی هوا تاکید کردیم در صورت ضرورت این اقدام امروز متوقف شود.

به گزارش ایمنا، شهروندان می‌توانند مشکلات خود را از طریق تماس با شماره تلفن ۸_۳۵۵۴۴۱۱۲ یا از طریق ایتا به شماره ۰۹۳۹۸۴۶۴۲۵۶ در اختیار این رسانه قرار دهند؛ دستگاه‌ها و نهادهای مسئول نیز می‌توانند برای پاسخگویی به شهروندان از همین طریق اقدام کنند.

کد خبر 631907

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.