نیازمند پوست‌اندازی در حوزه کشاورزی هستیم

رئیس مرکز فنی‌وحرفه‌ای شهرستان لنجان گفت: امروز نیازمند پوست‌اندازی در حوزه کشاورزی هستیم و بر همین اساس زمان آن فرا رسیده تا رویکردهای آموزشی بر اساس نیازهای روز شهرستان لنجان تعریف شود تا به تدریج آموزش‌های مهارتی به عاملی برای تربیت کارآفرینان در حوزه‌های مختلف تبدیل شوند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علیرضا ملک‌پور امروز _هفدهم دی‌ماه_ در آئین تجلیل از کارآفرینان حوزه کشاورزی شهرستان لنجان با بیان اینکه تربیت نیروی کار ماهر و متخصص رسالتی است که بر عهده سازمان فنی و حرفه‌ای قرار گرفته است، اظهار کرد: لازم است پذیرفت که در سال‌های گذشته شهرهای ایران از فقر مهارتی موجود در جامعه آسیب دیده‌اند، بر همین اساس باید با استفاده از تمام ظرفیت‌ها و ایجاد عطش مهارتی در بین اقشار مختلف به ویژه جوانان این فقر را از بین ببریم و به گسترش آموزش‌های خود بپردازیم.

وی با بیان اینکه شهرستان لنجان یکی از قطب‌های کشاورزی کشور است، افزود: مرکز فنی و حرفه‌ای شهرستان لنجان در کنار تهیه سند مهارت شهرستان لنجان و تقویت ارتباط این مرکز با نهادها و ادارت مختلف به دنبال ترویج آموزش‌های مهارتی در بخش‌های کشاورزی به متقاضیان است، چرا که شهرستان لنجان به عنوان یکی از شهرستان‌های استراتژیک در تولید محصولات کشاورزی به شمار می‌آید.

رئیس مرکز فنی و حرفه‌ای شهرستان لنجان تصریح کرد: شهرستان لنجان و بخش باغبهادران تعداد قابل توجهی روستا در دل خود جای داده از این رو می‌توان دوره‌های آموزش فنی و حرفه‌ای مرتبط با بخش کشاورزی و باغبانی به ویژه تولید محصولات و کشت‌های گلخانه‌ای را در دستور کار قرار داد، از این رو باید بسترهای مورد نیاز بیش از پیش در شهرستان لنجان از سوی مسئولان امر فراهم شود.

وی ادامه داد: مرکز فنی و حرفه‌ای شهرستان لنجان آمادگی لازم جهت پرورش، آموزش و ارتقای مهارت مربیان کشاورزی را در رشته باغداری و باغبانی دارد و در صورت اعلام نیازهای آموزشی می‌توانیم با تعریف دوره‌های آموزشی و ثبت آنها در سامانه جامع آموزش مهارتی کشور به سمت صدور گواهینامه‌های آموزشی در دوره‌های مشترک حرکت کنیم.

ملک‌پور اضافه کرد: مرکز فنی و حرفه‌ای و جهاد کشاورزی شهرستان لنجان با مشارکت یکدیگر می‌توانند پوشش نیازهای آموزش مهارت‌های نرم در حوزه کارآفرینی، استارت‌آپ‌ها و مدیریت کسب و کار را به مرحله اجرا برسانند، چرا که اقتصاد کشاورزی باید بتواند به صورت دقیق از مزرعه تا مصرف را تعریف کند.

وی تاکید کرد: شبکه ساختاری اقتصاد کشاورزی همچنان در شهرستان لنجان تعریف نشده است، اما می‌توان با افزایش مشارکت‌ها و ارائه آموزش‌های لازم این مهم را محقق کرد، لذا باید این واقعیت تلخ را بپذیریم که نیروهای مولد از جمله کشاورزان تجربه‌های بسیاری دارند، اما با تکنولوژی جدید آشنایی ندارند.

رئیس مرکز فنی و حرفه‌ای شهرستان لنجان خاطرنشان کرد: امروز نیازمند پوست اندازی در حوزه کشاورزی هستیم و بر همین اساس زمان آن فرا رسیده تا رویکردهای آموزشی بر اساس نیازهای روز شهرستان لنجان تعریف شود تا به تدریج آموزش‌های مهارتی به عاملی برای تربیت کارآفرینان در حوزه‌های مختلف تبدیل شوند.

وی اضافه کرد: ارائه آموزش‌های مرتبط با حوزه کشاورزی ثمرات مختلفی را به همراه خواهد داشت و با توجه به لزوم تغییر کشت در شهرستان لنجان می‌توان به سمت آموزش کشت زعفران، کشت گلخانه‌ای، آبیاری نوین، فرآوری میوه و پرورش قارچ حرکت کرد.

کد خبر 631905

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.