اهالی شیلات‌محله سال آینده از نعمت گاز برخوردار می‌شوند

سخنگوی شورای اسلامی شهر لوندویل گفت: طرح تغییر خط لوله انتقال گاز از جنوب خلج محله تا شیلات‌محله لوندویل در هیئت دولت تصویب و پیمانکار آن مشخص شده است و با اجرای این طرح در سال آینده، اهالی این منطقه از نعمت گاز طبیعی برخوردار می‌شوند.

سینا عسگرپور در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: خط لوله انتقال گاز از جنوب خلج محله تا شیلات‌محله لوندویل به طول ۱۳۱۰ متر، حدود ۵۲ سال پیش به بهره‌برداری رسیده است و تاکنون این خط لوله تعویض نشده و به دلیل قدمت زیاد فرسوده شده است.

وی افزود: با پیگیری و تلاش‌های نماینده مردم شهرستان آستارا در مجلس شورای اسلامی، طرح تغییر کلاس لوله در هیئت دولت تصویب و پیمانکار آن مشخص شده است و اجرای طرح سال آینده بعد از ایام تعطیلات نوروز آغاز خواهد شد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر لوندویل تصریح کرد: اهالی شیلات‌محله با وجود سال‌ها همجواری در حاشیه لوله انتقال گاز، از نعمت آن محروم هستند و برای پخت‌وپز و گرم کردن خود در فصل سرما از کپسول گاز و نفت استفاده می‌کنند که با تغییر کلاس لوله، مردم این منطقه از نعمت گاز طبیعی برخوردار خواهند شد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر حریم خط لوله انتقال گاز از جنوب خلج محله تا شیلات‌محله ۲۵۰ متر است و مردم این منطقه با مشکلات زیادی مواجه هستند و نمی‌توانند برای زمین‌های خود سند تهیه و اقدام به ساخت‌وساز کنند که با اجرای این طرح، حریم خط لوله به ۲۰ متر کاهش می‌یابد و مشکلات اراضی شهروندان نیز رفع می‌شود.

عسگرپور با قدردانی از تلاش‌های نماینده شهرستان آستارا در مجلس شورای اسلامی برای تصویب تغییر کلاس لوله لوندویل در هیئت دولت گفت: برآورد اولیه اعتبار دولتی مورد نیاز برای اجرای این طرح ۴۵ میلیارد ریال است و پیمانکار باید در بازه زمانی دو ماه آن را به اتمام برساند.

به گزارش ایمنا، لوندویل از توابع شهرستان آستارا است که در غرب استان گیلان قرار دارد.

کد خبر 631886

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.