انفعال غرب برای حفظ امنیت کودکان در فضای مجازی

فعالان امور کودکان بریتانیایی از انفعال دولت و شرکت‌های فناوری در زمینه حفظ ایمنی کودکان از محتوای فضای مجازی، احساس نگرانی و نارضایتی می‌کنند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، فعالان امور کودکان در بریتانیا نگران امنیت کودکان در فضای مجازی هستند و از به‌تعلیق‌افتادن هر ماهه لایحه ایمنی آنلاین دولت بریتانیا احساس نارضایتی می‌کنند، زیرا این تأخیرها موجب شده است که کودکان سراسر کشور ماهانه با بیش از ۱۰۰ جنایت سوءاستفاده به‌صورت آنلاین مواجه شوند.

در این راستا نخست‌وزیر بریتانیا متعهد شد تا پیش از بهار پیش رو، قوانین جدید مراقبتی را برای محافظت از کودکان در برابر آسیب‌های آنلاین معرفی کند. فعالان تاکید کردند که آمار بالای جنایت‌های آنلاین علیه کودکان، نشان‌دهنده ضرورت موجود برای تصویب فوری این قوانین است. آن‌ها معتقدند که دولت بریتانیا هر چه زودتر باید به وعده خود برای تبدیل بریتانیا به امن‌ترین مکان برای آنلاین شدن جامه عمل بپوشاند و بیش از این کار امروز را به فردا واگذار نکند.

تجزیه‌وتحلیل‌های موجود از داده‌های جنایی پلیس حاکی از آن است که جرایم سوءاستفاده‌های جنسی آنلاین از کودکان طی دهه گذشته با افزایشی بیش از دو برابر مواجه بوده است، چراکه به‌دلیل ناتوانی شرکت‌های رسانه‌های اجتماعی برای مقابله با تهدیدهای کودک‌آزاری، زیبانمایی‌ها و فریب‌های آنلاین کودکان به سطوح بی‌سابقه‌ای رسیده است.

از سوی دیگر وب‌سایت‌های مورد استفاده کودکان مملو از محتواهای خطرناکی هم‌چون خودآزاری و خودکشی است که این امر تأثیر ناگواری بر روحیه آن‌ها دارد. بدتر آن‌که مجرمان جنسی می‌توانند کودکان را از طریق شرکت در بازی‌ها و برنامه‌های آنلاین مخصوص کودکان و نوجوانان مورد هدف قرار دهند و با برقراری تماس با آن‌ها به‌واسطه بهره‌گیری از این برنامه‌ها آن‌ها را مورد آزار و اذیت قرار دهند.

فعالان امور کودکان بریتانیایی با تکیه بر این حقایق هرگونه انفعال دولت و شرکت‌های فناوری را در این زمینه محکوم و عواقب ناشی از این انفعال را بی‌شمار و غیرقابل جبران معرفی کردند. فعالان تصریح کردند که کودکان در جهان امروز حق دارند بدون اینکه در معرض آسیب قرار بگیرند، از وقت‌گذراندن در فضای آنلاین لذت ببرند و از محتوای مفید آن بهره‌مند شوند، بنابراین لازم است دولت از دست روی دست گذاشتن صرف‌نظر و وعده‌های داده شده را عملی کند.

فعالان در این زمینه از برگزاری کلاس‌های آگاهی‌رسانی به کودکان درباره خطرات فضاهای آنلاین و آموزش برخورد صحیح والدین با این معضل بدون وارد آمدن آسیب به روحیه فرزندان خود به‌عنوان روشی نام بردند که تقریباً می‌تواند از کودکان در برابر هرگونه آسیبی از فضای آنلاین محافظت کند. آن‌ها خاطرنشان کردند فاکتور مهمی که باید در هنگام صحبت با کودکان در نظر گرفت، سن یا توانایی شناختی و ویژگی‌های شخصیتی آن‌ها است.

والدین می‌توانند ضمن نظارت بر دستگاه‌های بازی، رایانه‌ها و لپ‌تاپ‌های دارای وب‌کم به‌نحوی که منجربه تحریک حساسیت کودک نشود، به‌صورت دوستانه درمورد ایمنی آنلاین با فرزندان خود صحبت کنند که استفاده از زبانی تأثیرگذار در این موقعیت بسیار اهمیت دارد، در غیر این صورت همه‌چیز به‌صورت معکوس عمل می‌کند و حس کنجکاوی یا لجبازی در کودکان بدتر آن‌ها را به سمت خطر سوق می‌دهد.

انفعال غرب برای حفظ امنیت کودکان در فضای مجازی

کد خبر 631873

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.