افتتاح صندوق حمایت از خانوار در لستر

شورای شهر لستر، واقع در ناحیه میدلند شرقی انگلستان، یک صندوق حمایت از خانوار جدید راه‌اندازی کرده است تا بتواند کمک تازه‌ای برای گروه‌های جمعیتی نیازمند داشته باشد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شورای شهر لستر از ایجاد یک صندوق حمایت از خانوار جدید خبر داد و اعلام کرد که متقاضیان بهره‌مندی از آن یک پنجره کوچک در سایت شورا دارند که می‌توانند بر اساس اولویت در آن برای دریافت حمایت اقدام کنند. هدف از این طرح کمک به ساکنانی است که موفق به دریافت بسته قبلی کمک‌هزینه‌های زندگی دولت نشده‌اند. افرادی با درآمد پایین و پس‌اندازهای محدود و همچنین گروه‌های جمعیتی در معرض خطر از جمله توان‌خواهان از جمله اولویت‌های صندوق حمایت از خانوار جدید لستر هستند.

شورا تصریح کرد که به‌دلیل محدودیت منابع، تنها یک ساعت‌ونیم در هفته را برای رسیدگی به صدها درخواست ارسالی برای برخورداری از بسته‌های حمایتی هزینه‌های زندگی به صندوق صرف خواهد کرد. این بسته شامل کمک‌های مالی مورد نیاز برای پوشش قبوض انرژی، هزینه‌های غذا و مسکن و تجهیزات ضروری آشپزخانه هم‌چون اجاق گاز، یخچال و ماشین لباس‌شویی است.

شورا خاطرنشان کرد که وجوه پرداختی توسط صندوق حمایت از خانوار جدید شهر توسط دولت تأمین می‌شود و تلاش‌ها بر آن است که در کنار ارائه کمک‌های مالی، کمک‌هزینه‌های اضافی زندگی را نیز در اختیار واجدین شرایط قرار دهد.

افتتاح صندوق حمایت از خانوار در لستر

شورای شهر لستر اعلام کرد که به‌منظور تأمین مالی این صندوق برای ماه‌های ژانویه تا فوریه ۲۰۲۳ مبلغ سه میلیون و ۴۲۹ هزار و ۳۵۳ پوند دریافت کرده است اما با محدودیت‌هایی در زمینه تعداد درخواست‌ها مواجه است و تنها می‌تواند تا ۴۰۰ درخواست را در طول هفته بررسی کند. پس از پر شدن این ظرفیت که معمولاً بین ۶۰ تا ۹۰ دقیقه طول می‌کشد، پنجره صندوق مورد نظر برای بقیه هفته بسته می‌شود.

سخنگوی شورای شهر اظهار کرد که این نهاد قصد دارد تا فوریه جاری، دوشنبه صبح هر هفته را به بازگشایی پنجره جدید اختصاص دهد. وی تاکید کرد که درخواست‌ها بر اساس اولویت پذیرفته می‌شود.

شورا خاطرنشان کرد که ارائه درخواست به صندوق حمایت از خانوار جدید شهر می‌تواند به‌صورت شخصی یا از طریق آژانس‌ها، مددکاران اجتماعی و فعالان مشغول در زمینه‌های مشابه انجام گیرد. به این ترتیب میزان درخواست‌هایی که در هر هفته ارائه می‌شود متفاوت است و ارسال همه آن‌ها موفق نخواهد بود.

کد خبر 631851

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.