۱۷ دی ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۳
کلید خودکفایی کشور کجاست؟

یک مخترع گفت: درحال‌حاضر رشته‌های بسیاری در حوزه فنی وجود دارد و قطعاً با کمک متخصصان این رشته‌ها، می‌توان ایده‌های مفید را به نمونه اولیه تبدیل کرد. تبدیل ایده جوامع مختلف به اختراع، می‌تواند در جشنواره‌های مختلف بهترین جوایز را دریافت کنند و عملاً کلید خودکفایی کشور در همین موضوع نهفته است.

محمد درعلی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه فعالیت در دانشگاه و ارائه رشته‌های مختلف در حوزه‌های گوناگون می‌تواند باعث هم‌افزایی شود، اظهار کرد: به‌طورکلی زمانی که قرار است محصولی تولید شود باید روندی را از ایده‌پردازی، خلاقیت تا تولید طی کند. جدیداً توانستیم اختراعی را به ثبت بنیاد نخبگان رسانده و فعالیت دندان‌پزشکان را تسهیل بخشیم؛ این اتفاق بزرگ باعث شد ارتباطی بین دانشجویان رشته‌های پزشکی و رشته‌های فنی ایجاد شود.

این مخترع ادامه داد: رشته‌های مختلف پزشکی شامل مباحث مختلفی ازجمله جراحی، دندان پزشکی، پرستاری و مامایی است که دانشجویان، اساتید و اعضای هیئت علمی دانشکده‌های مختلف این رشته‌ها می‌توانند ایده‌هایی در جهت بهبود خدمات درمانی ارائه دهند.

وی تصریح کرد: درواقع این قشر از جامعه می‌توانند ایده‌های بسیاری در حوزه‌های مختلف پزشکی به دانشجویان رشته‌های فنی ارائه کنند که با پرداختن به آن ایده‌ها می‌توان نیازهای جامعه پزشکی را مرتفع کرد.

درعلی در رابطه با اهمیت برقراری ارتباط بین دانشجویان فنی و پزشکی گفت: خوشبختانه در حال حاضر ارتباط خوبی بین دانشگاه فنی و علوم پزشکی برقرار شده است؛ درواقع دانشجویان رشته پزشکی معمولاً به مسائل فنی نیز علاقه بسیاری دارند، اما به دلیل اینکه دانشجویان پزشکی وقت آزاد کمی دارند، تعداد اندکی از این افراد وارد عرصه فنی می‌شوند.

وی افزود: دانشجویان رشته‌های پزشکی که وقت پرداختن به مسائل فنی ندارند، می‌توانند ایده‌های خود را به دانشجویان رشته‌های فنی واگذار کنند. در این راستا باید تلاش کنیم علاوه بر برقراری ارتباط بین دانشجویان پزشکی و فنی، برای فعالیت علاقه‌مندان وام نیز دریافت کنیم.

این مخترع ادامه داد: درواقع موضوعی که قصد دستیابی بدان را داریم هیئتی است که در آن ایده‌های مفید در حوزه‌های مختلف مورد بررسی قرار گیرد و درصورتی‌که قابلیت مناسبی از نظر بازار، نیاز و تجاری‌سازی داشت، توسط دانشجویان رشته‌های فنی به اختراع تبدیل شود.

وی اشاره کرد: درحال‌حاضر رشته‌های بسیاری در حوزه فنی وجود دارد و قطعاً با کمک متخصصان این رشته‌ها می‌توان ایده‌های مفید را به نمونه اولیه تبدیل کرد. زمانی که نمونه اولیه تولید شد زیر نظر کارشناسان مورد بررسی قرار گرفته و اگر کاربرد و کارایی مناسب را داشت براساس استانداردهای جهانی ثبت می‌شود. تبدیل ایده جوامع مختلف به اختراع می‌تواند در جشنواره‌های مختلف بهترین جوایز را دریافت کنند و عملاً کلید خودکفایی کشور در همین موضوع نهفته است.

کد خبر 631834

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.