واکنش سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به اقدام «شارلی ابدو»

سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در پی اقدام موهن نشریه هتاک شارلی ابدو فرانسه بیانیه‌ای صادر کرد.

به گزارش ایمنا، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در پی اقدام موهن نشریه هتاک شارلی ابدو فرانسه بیانیه‌ای صادر کرد. متن این بیانیه به شرح ذیل است:

«اقدام موهن نشریه هتاک شارلی ابدو در توهین به امام و رهبر مستضعفان جهان، بار دیگر دوستداران انقلاب اسلامی و افکار عمومی کشورمان را خشمگین و غضبناک ساخته است.

همگان به یاد دارند که این نشریه بدسابقه، چگونه پیش از این با انتشار و حتی بازنشر کاریکاتورهای توهین‌آمیز به ساحت پیامبر اعظم (ص)، وقاحت ضد بشری خود را علیه پیروان آخرین و کامل‌ترین دین الهی نشان داد.

این بار نیز این نشریه موهن، حریم انقلاب اسلامی ایران را هدف قرار داده است و امت اسلام و ملت شریف ایران را هدف کینه ضد اسلامی خود قرار داده است.

بر همگان مسجل است که کینه و عداوت دشمنان انقلاب اسلامی با رهبران آن، در قوی شدن ایران اسلامی و حقانیت گفتمان انقلاب اسلامی و ایستادگی و صلابت پیروان بی شمار آن در برابراستکبار جهانی ریشه دارد.

بدیهی است که در کنار نشریه موهن شارلی ابدو، متهم ردیف اول این ماجرا، دولت فرانسه و دستگاه‌های امنیتی این کشور هستند بازیگرانی که به نام آزادی بیان و به کام مخالفان اسلام و آزادی، زمینه را جهت هتاکی به عقاید و مقدسات تعداد بی شماری از انسان‌ها فراهم می‌سازند.

بدون شک نشریه شارلی ابدو، بدون چنین تضمین وحمایتی نمی‌تواند این چنین هتاکانه و وقیحانه در مواجهه با انقلاب اسلامی و ارکان آن رفتار کند.

این همان تفسیر دوگانه وعامدانه از مفهوم "آزادی بیان" در غرب است که در آن، هنجارهای ساخته و پرداخته دست دولت و نهادهای امنیتی، حکم "خط قرمز" را داشته و در مقابل، توهین به مقدسات و ارزش‌های دینی و انقلابی ملت‌ها مباح شمرده می‌شود. از قیاس همین دو، ماهیت آزادی بیان و حقوق بشر در غرب را می‌توان استنتاج کرد.

سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی وقاحت نشریه شارلی ابدو را قویاً محکوم کرده، از تمامی ظرفیت‌های خود در پاسخگو ساختن دولت و نهادهای مربوطه در کشور فرانسه در قبال اقدام هتاکانه این نشریه و تنویر افکار عمومی جهان استفاده خواهد کرد.

بدیهی است بیش و پیش از هر نهاد و سازمانی، جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی و علاقه‌مندان به ایران اسلامی در سراسر جهان، پاسخ مناسبی در مواجهه با این توهین، ارائه خواهند کرد.

منبع: ایسنا

کد خبر 631812

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.