۱۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۰
موفق‌ها چگونه تلاش کردند؟

موفقیت تعریف واحدی برای همه ندارد، اما یک اصل مهم درباره آن این است که برخاستن از شکست یکی از اسرار مهم برای دست‌یابی به این مهم محسوب می‌شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، موفقیت یک مفهوم ذهنی است. برای این مفهوم تعاریف متعددی وجود دارد که از ذهنیت هر فرد نشأت می‌گیرد. این ذهنیت ممکن است ثروت و قدرت شخصی، توانایی ایجاد تغییر در زندگی دیگران، شادی و رضایت شخصی، ویژگی‌هایی که هر فرد با آن شناخته می‌شود و مواردی از این قبیل باشد.

موفقیت از نظر هر فرد حتی می‌تواند مواردی را در برگیرد که دیگران در مبهم‌ترین تصورات خود نیز به آن فکر نمی‌کنند با این حال افرادی وجود دارند که با تجسم کامل این موارد در ذهن و تلاش سخت برای دست‌یابی به آن، به‌نحو غیر قابل انکاری در زمره موفق‌ترین افراد جهان جای گرفته‌اند.

این افراد در مسیر تحقق بخشیدن به رؤیای موفقیت خود سختی‌های متعددی را به جان خریده و بر مشکلات بسیاری غلبه کرده‌اند. داستان فراز و نشیب‌های مسیر ناهموار دست‌یابی آن‌ها به موفقیت سرشار از درس‌هایی برای الهام گرفتن و ناامید نشدن است.

ایلان‌ماسک

ایلان ماسک، مؤسس و مدیرعامل تعدادی از بلندپروازترین شرکت‌هایی است که در عصر حاضر فعالیت می‌کنند. وی پس از نقل مکان به کالیفرنیا به همراه برادرش به کمک وام ۲۸ هزار دلاری پدرشان شرکت وب Zip2 را راه‌اندازی کرد. این شرکت پس از چندین شکست و عزل ایلان ماسک از سمت مدیرعامل توسط هیئت‌مدیره، سال ۱۹۹۹ به قیمت ۳۴۱ میلیون دلار به‌فروش رفت و ۲۲ میلیون دلار برای وی فراهم آورد.

ایلان ماسک نیمی از این پول را صرف توسعه یک شرکت پرداخت ایمیلی به نام X.Com کرد که در نهایت با رقیب خود PayPal ادغام شد. پس از آن ماسک با ۱۶۵ میلیون دلار از ۱.۶ میلیارد دلار سهامی که در زمان خرید شرکت eBay در سال ۲۰۰۲ استفاده شد این شرکت را ترک کرد. در این زمان وی سرمایه کافی برای شروع سرمایه‌گذاری‌های رادیکالی‌تر مانند اسپیس‌ایکس و تسلا را داشت و با تلاش بسیار توانست طوفان‌های تجاری را پشت سر گذاشته و همواره سود قابل‌توجهی به‌دست آورد.

ایلان ماسک اغلب ۵۰ درصد از سود خود را صرف سرمایه‌گذاری مجدد می‌کند و این امر برای او ثروت و آزادی‌عمل کافی را به‌منظور سرمایه‌گذاری‌های بلندپروازانه‌تر و پرریسک‌تر از سرمایه‌گذاری‌های قبلی فراهم می‌آورد. ماسک در طول دوران حرفه‌ای خود ترکیبی از انعطاف‌پذیری و ریسک‌پذیری را نشان داده است که به او اجازه می‌دهد به‌رغم شکست‌ها و سرمایه‌گذاری‌های ناموفق، به اوج موفقیت برسد.

موفق‌ها چگونه تلاش کردند؟

استیو جابز

کم‌تر کسی از موفقیت اپل و استیو جابز الهام نمی‌گیرد. جابز در طول زندگی با مشکلات بسیاری مواجه شد، اما هرگز دست از مبارزه برنداشت. مسیر موفقیت‌های استیو جابز از خوابیدن پشت منزل یکی از دوستانش، پناه گرفتن در معبد برای داشتن جای خواب و غذای رایگان و شکل گرفته است. در نهایت به سرپرستی گرفته شدن توسط پل و کلارا جابز که امکان تحصیل را برای او فراهم آوردند راه‌گشای ورود او به دنیای فناوری شد و استیو جابز توانست با تلاش و پشتکار برندی را ایجاد کند که امروزه زندگی میلیون‌ها نفر را تحت تأثیر قرار داده است. انقلاب اپل از یک گاراژ آغاز شد و به شرکتی دو میلیاردر دلاری با بیش از چهار هزار کارمند رسید.

اخراج جابز از شرکتی که خود پایه گذاشته بود او را ناامید نکرد و برعکس به سمت سرمایه‌گذاری‌های بیشتر سوق داد. موفقیت در این سرمایه‌گذاری‌ها بار دیگر او را به مدیرعامل اپل تبدیل کرد. وی که اغلب با عنوان «پدربزرگ انقلاب دیجیتال» شناخته می‌شود، صنعت لوازم الکترونیکی مصرفی را برای همیشه تغییر داد.

موفق‌ها چگونه تلاش کردند؟

سیلوستر استالونه

نمونه‌ای بهتر از سیلوستر استالونه برای توصیف داستان واقعی جنگ برای ثروت وجود ندارد. استالونه به‌عنوان فارغ‌التحصیل بازیگری و فیلم‌نامه‌نویسی چندین سال با شکست در زمینه کاری خود مواجه شد و تلاش‌های وی برای رهایی خانواده‌اش از چنگال فقر شدید کافی نبود. با این وجود استالونه هرگز ناامید نشد و از پذیرفتن هر شغلی خارج از بازیگری و نویسندگی خودداری کرد.

فیلم‌نامه راکی که خود نقش اول آن را ایفا کرد در نهایت او را به اوج موفقیت رساند و سیلوستر استالونه را به یکی از موفق‌ترین بازیگران تمام دوران تبدیل کرد. از این داستان به‌عنوان نمونه‌ای یاد می‌شود که نشان می‌دهد دنبال کردن رویاها همیشه به نتیجه خواهد رسید.

موفق‌ها چگونه تلاش کردند؟

والت دیزنی

والت دیزنی، مرد معروف‌ترین موش و موفق‌ترین استودیوی سرگرمی جهان، کار خود را به‌عنوان یک هنرمند روزنامه در کانزاس‌سیتی آغاز کرد. کارتون‌های دیزنی که سرشار از خلاقیت، طنز و شوخ طبعی بود، محبوبیت زیادی یافت و او را به فکر تأسیس استودیوی خود انداخت. وی در سال ۱۹۲۳ غرق در بدهی شد و اعلام ورشکستگی کرد، اما ناامید نشد.

والت دیزنی و برادرش با حداقل پولی که در دست داشتند راهی هالیوود شدند و به‌رغم مواجهه با مشکلات بسیار، مشغول تولید یک کارتون حول محور موشی به نام میکی شدند. پس از دو فیلم صامت ناموفق، دیزنی یک فیلم کوتاه صدادار به نام کشتی بخار ویلی ساخت که با استقبال چشمگیری مواجه شد و والت دیزنی و میکی را به اوج شهرت رساند. وی تا پایان عمر گسترش مجموعه میکی را ادامه داد و آثاری بین‌المللی از خود بر جای گذاشت.

موفق‌ها چگونه تلاش کردند؟

کد خبر 631805

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.