بهترین بازیکن سال ۲۰۲۲ انتخاب شد!

در بسته خبری این هفته‌ ورزش ایران و جهان خبرهای مختلفی به چشم‌ می‌خورد که خواندن آن خالی از لطف نیست.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مطابق هفته‌های گذشته، مهم‌ترین خبرهای ورزشی جهان در هفته‌ای که گذشت به شرح زیر است:

* چیزی که در ابتدا عجیب و رؤیا به نظر می‌رسید، تحقق پیدا کرده است. کریستیانو رونالدو با عقد قراردادی ۲ فصل و نیمه راهی النصر شد.

* سلسته آرانتس، مادر پله، هنوز از مرگ پسرش، اطلاعی ندارد. خانواده پادشاه فوتبال به دلیل نگرانی برای سلامتی او، تصمیم گرفتند مادر پله را از خبر مرگ فرزندش دور نگه دارند

* با اعلام رسمی انجمن بین‌المللی کوراش، فاطمه برمکی نماینده وزن ۸۷+ کیلوگرم کشورمان که در سال جاری میلادی به مدال طلای مسابقات قهرمانی جهان هند و پیکارهای قهرمانی آسیای تاجیکستان دست یافته بود، به عنوان بهترین کوراش‌کار زن جهان در سال ۲۰۲۲ معرفی شد.

* با اعلام رسمی باشگاه گرمیو، لوئیس سوارز در انتقالی آزاد و دو ساله به این تیم پیوست. مهاجم سابق بارسلونا و لیورپول برای انتقال به این تیم برزیلی، پیشنهاداتی از MLS و عربستان سعودی را رد کرد.

* اتحادیه جهانی کشتی از محمد مصلایی پور به عنوان نماینده داوری برای حضور در رقابت‌های قهرمانی بزرگسالان اروپا و جام پیروزی ترکیه دعوت کرد. رقابت‌های کشتی قهرمانی بزرگسالان اروپا روزهای بیست و هشتم فروردین لغایت سوم اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۲ به میزبانی زاگرب کرواسی برگزار می‌شود.

* مرتضی طهماسبی دادستان شهرستان دماوند گفت: تعدادی از بازیکنان فعلی و سابق یکی از تیم‌های فوتبال مطرح تهرانی، در یک پارتی مختلط در شهر دماوند با حکم قضائی بازداشت شدند. برخی از این بازیکنان در حالت غیرعادی ناشی از مصرف مشروبات الکلی بودند.

* سباستین هالر، ملی پوش ساحل عاج اخیراً به دلیل ابتلاء به سرطان، دو عمل جراحی انجام داده است. اسکای اسپورت آلمان گزارش داد که هالر به تمرینات دورتموند برای از سرگیری بوندسلیگا در ژانویه خواهد پیوست.

* علیرضا خدادادی مهاجم جوان پرسپولیس در تمرین از ناحیه رباط صلیبی دچار مصدومیت شد. مصدومیت مهاجم پرسپولیس در حالی رقم خورد که او هفته گذشته در بازی با گل گهر برای اولین بار به میدان رفته بود و حالا با این مصدومیت سخت مواجه شده است.

* مهدی طارمی در سال ۲۰۲۲ توانست با به ثمر رساندن ۳۹ گل در رده هفتم برترین گلزن دنیا قرار گیرد. او که در رده چهارم فوتبال اروپا قرار گرفته بود، حالا در رده هفتم دنیا قرار دارد.

* با اعلام فیفا علیرضا فغانی، داور ایرانی که در جام جهانی ۲۰۱۸ و ۲۰۲۲ با تیم داوری کشورمان شرکت کرد، از این به بعد در لیست رسمی داوران کشور استرالیا قرار گرفت. فغانی که از سال ۹۸ در استرالیا زندگی می‌کند، به تازگی از لیست داوران بین المللی فوتبال ایران خارج شده است.

* سال ۲۰۲۲ به بهترین شکل برای لیونل مسی به پایان رسید و این اعجوبه فوتبال جهان توانست با تیم ملی فوتبال آرژانتین قهرمانی در جام جهانی را به دست آورد. درخشش مسی باعث شد که او از سوی فدراسیون بین‌المللی تاریخ و آمار به عنوان بهترین بازیکن جهان در سال ۲۰۲۲ انتخاب شود.

* سجاد انوشیروانی سرپرست فدراسیون وزنه برداری ایران، با کسب (۳۸ رأی) به عضویت هیأت اجرایی کنفدراسیون وزنه برداری آسیا در آمد.

کد خبر 631711

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.