برف‌روبی ۱۸۰ کیلومتر از معابر شهری خوانسار/  تردد با زنجیر چرخ امکان‌پذیر است

فرماندار خوانسار با بیان اینکه خوانسار رکورددار بارش در سال زراعی در سطح استان است، گفت: عملیات برف‌روبی در ۱۸۰ کیلومترمربع از معابر اصلی شهرهای خوانسار و ویست انجام شد.

عباسعلی علی‌خاصی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به عملیات برف‌روبی در شهرستان خوانسار اظهار کرد: بارش برف در شهرستان خوانسار از شامگاه چهارشنبه ۱۴ دی آغاز شد و تا ساعت ۱۰ امروز پنجشنبه ۱۵ دی‌ ادامه داشت.

وی افزود: بر اساس اعلام سازمان هواشناسی، میزان بارش برف در دو شهر خوانسار و ویست و روستاهای شهرستان به حدود ۱۵ سانتی‌متر، و در ارتفاعات و محورهای مواصلاتی نیز به حدود ۱۸ سانتی‌متر رسیده است.

فرماندار خوانسار افزود: عملیات برف‌روبی و بازگشایی معابر و محورهای مواصلاتی شهرستان از همان ساعت آغاز بارش (شامگاه روز چهارشنبه) تا امروز پنجشنبه ادامه داشت و اکنون تمامی مسیرهای شهری و روستایی بازگشایی شده است، اما با توجه به برف سنگین و برودت هوا هنوز جاده‌های شهرستان لغزنده است و تردد در این مسیرها فقط با زنجیر چرخ امکان‌پذیر است.

علی‌خاصی افزود: در این عملیات، برف‌روبی ۱۸۰ کیلومترمربع از معابر اصلی شهرهای خوانسار و ویست توسط ۱۶ دستگاه از انواع ماشین‌آلات ازجمله گریدر و لودر با مشارکت ۷۰ نفر از نیروهای خدمات شهری شهرداری‌های دو شهر از شامگاه چهارشنبه تا روز پنجشنبه انجام شد.

وی افزود: محورهای مواصلاتی شهرستان بر اساس اولویت با استفاده از شش دستگاه ماشین‌آلات برف‌روبی با مشارکت ۱۶ راهدار برف‌روبی و بازگشایی شده است.

فرماندار خوانسار گفت: عملیات برف‌روبی در شهرستان به‌دلیل عمر زیاد ماشین‌آلات برف‌روبی و عدم استفاده از زنجیر چرخ از سوی راکبان خودرو مشکلاتی را در محورهای برون‌شهری به‌وجود آورده بود که با تلاش نیروهای راهداری و حضور به‌موقع نیروهای هلال‌احمر رفع شد و در حال حاضر، مشکل خاصی وجود ندارد.

علی‌خاصی خاطرنشان کرد: میزان بارندگی در این شهرستان از ابتدای سال زراعی جاری تا پنجشنبه ۱۵ دی حدود ۲۰۰ میلی‌متر است که بیشترین بارش در استان اصفهان به شهرستان خوانسار مربوط است.

کد خبر 631694

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.