بارش برف و باران در محورهای شهرستان لنجان/ تمام مسیرها باز است

فرماندار لنجان گفت: با توجه به تدابیر اتخاذشده، همه راه‌های اصلی شهرستان باز است و تردد در آن‌ها جریان دارد. راهداران، اعضای جمعیت هلال‌احمر، پلیس‌راه اصفهان - شهرکرد و … در آماده‌باش کامل هستند و برای بازگشایی مسیرهای مواصلاتی و کمک به افراد گرفتار در مسیرها، اقدامات لازم را انجام خواهند داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حمیدرضا محمدی فشارکی در جمع خبرنگاران از آماده‌باش اعضای ستاد بحران شهرستان لنجان برای انجام عملیات زمستانی در محورهای مواصلاتی این شهرستان خبر داد و اظهار کرد: بر اساس پیش‌بینی و اعلام هواشناسی استان اصفهان، در روزهای پایان هفته، شاهد بارش برف و باران هستیم و موج جدید بارش برف و باران زمستانی طبق پیش‌بینی‌ها در شهرها و روستاهای شهرستان فرارسید و بعضی محورهای مواصلاتی را سفیدپوش کرد.

وی افزود: اعلام هشدار سطح قرمز بارندگی در شهرستان لنجان موجب شد تا تمامی اعضای ستاد بحران شهرستان به‌صورت آماده‌باش در راه‌های شهرستان مستقر شوند و از ساعت سه بامداد امروز پنجشنبه پانزدهم دی فعالیت خود را آغاز کنند.

فرماندار شهرستان لنجان تصریح کرد: با توجه به تدابیر اتخاذشده، همه راه‌های اصلی شهرستان باز است و تردد در آنها جریان دارد. راهداران، اعضای جمعیت هلال‌احمر، پلیس‌راه اصفهان - شهرکرد و … در آماده‌باش کامل هستند و برای بازگشایی مسیرهای مواصلاتی و کمک به افراد گرفتار در مسیرها، اقدامات لازم را انجام خواهند داد.

وی با بیان اینکه از بامداد امروز بیش از ۲۲۵ تن شن و نمک برای نمک‌پاشی در مسیرهای مواصلاتی مورد استفاده قرار گرفته است، ادامه داد: بر اساس گزارش‌های ارائه‌شده، سه دستگاه نمک‌پاش، دو دستگاه گریدر و چهار دستگاه ماشین‌آلات سبک به‌منظور مقابله با حوادث احتمالی در جاده‌های شهرستان مستقر شده و به برف‌روبی و نمک‌پاشی معابر برای پیشگیری از لغزندگی و سهولت تردد شهروندان مشغول‌اند.

محمدی با بیان اینکه راهداران هم‌اکنون در حال نمک‌پاشی در جاده‌های شهرستان هستند تا از یخ‌زدگی جاده‌ها جلوگیری شود، اضافه کرد: محورهای باغبادران به سمت سامان، گردنه رخ، محور اصلی اصفهان - شهرکرد، تونل هاردنگ و محور سفیددشت بیشتر بارش برف را داشته‌اند و با توجه به تردد قابل توجه در این مسیرها، انتظار می‌رود شهروندان از مسافرت‌های غیرضروری خودداری کنند.

وی عنوان کرد: بر اساس آمار ارائه‌شده، سه مورد امدادرسانی به خودروی تریلی در گردنه رخ انجام شده و با تلاش فرماندهی پلیس‌راه اصفهان - شهرکرد و راهداران شهرستان لنجان در کمترین زمان ممکن مسیر ایمن‌سازی شده است.

فرماندار شهرستان لنجان خاطرنشان کرد: در شرایط فعلی، بهتر است مسافران پیش از سفر از وضعیت راه‌ها اطلاع کسب و شرایط لازم را پیش‌بینی کنند تا در زمان بارش برف و باران و یخبندان گرفتار و دچار سانحه نشوند.

کد خبر 631693

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.