تشکیل سازوکار قانونی برای توقف توهین به مقدسات اسلامی

وزیر امور خارجه کشورمان با محکومیت اقدام صهیونیست‌ها در هتک حرمت مسجدالاقصی، خواستار هماهنگی و اقدام مشترک کشورهای اسلامی برای حفظ وضعیت تاریخی و قانونی مسجدالاقصی شد و بر تشکیل سازوکاری قانونی در این‌باره برای توقف توهین به مقدسات اسلامی تاکید کرد.

به گزارش ایمنا، حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه، و شیخ سالم عبدالله الجابر الصباح، وزیر امور خارجه کویت، درباره روند مناسبات دوجانبه، مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی ازجمله هتک حرمت اخیر مسجدالاقصی توسط صهیونیست‌ها و اقدام موهن نشریه فرانسوی تلفنی گفت‌وگو و تبادل نظر کردند.

وزیر امور خارجه کشورمان در این گفت‌وگوی تلفنی، ضمن محکومیت اقدام صهیونیست‌ها در هتک حرمت مسجدالاقصی، خواستار هماهنگی و اقدام مشترک کشورهای اسلامی در جهت حفظ وضعیت تاریخی و قانونی مسجدالاقصی شد و بر تشکیل سازوکاری قانونی در این زمینه برای توقف توهین به مقدسات اسلامی تاکید کرد.

امیرعبداللهیان بار دیگر بر لزوم تقویت همکاری‌های منطقه‌ای در راستای صلح و ثبات منطقه تاکید کرد.

وزیر امور خارجه همچنین از نشست آتی محیط‌زیست دریایی موسوم به ROPME به میزبانی کویت استقبال کرد.

شیخ سالم عبدالله الجابر الصباح، وزیر خارجه کویت، نیز در این گفت‌وگوی تلفنی، بار دیگر بر موضع ثابت دولت کویت درقبال موضوع فلسطین تاکید و اقدامات اخیر رژیم صهیونیستی در هتک حرمت مسجدالاقصی را به‌شدت محکوم کرد.

وزیر خارجه کویت از پیشنهاد و ابتکار جمهوری اسلامی ایران در زمینه اقدام هماهنگ سازمان همکاری اسلامی برای توقف اقدامات توهین‌آمیز رژیم صهیونیستی که صلح و ثبات در منطقه را به‌خطر می‌اندازد استقبال کرد.

وی همچنین با اشاره به سابقه سیاه نشریه شارلی ابدو در توهین به پیامبر اسلام (ص)، ضمن رد اقدام موهن نشریه فرانسوی، توهین به مراجع و رهبران دینی را توهین به تمام مسلمانان دانست.

طرفین در این تماس تلفنی، بر تحکیم مناسبات دوجانبه تاکید و از برگزاری نشست آتی کمیسیون عالی همکاری‌های مشترک دو کشور استقبال کردند.

منبع: ایرنا

کد خبر 631689

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.