چگونه از چرم نگهداری کنیم؟ + روش های تشخیص چرم اصل از مصنوعی

چرم طبیعی دارای ماندگاری و دوام بالا و به راحتی با استفاده از روش هایی از چرم مصنوعی قابل تشخیص است. اگر راه های نگهداری و محافظت از چرم را بدانید، می توانید مدت طولانی از آن استفاده کنید.

به گزارش ایمنا، چرم طبیعی و اصل مانند هر محصول و ماده دیگری به مراقبت اصولی نیاز دارد تا بتواند مدت زمان طولانی را برای شما کار بدهند. چرم دارای جذابیت خاصی است و می‌تواند نظر دیگران را به خود جلب کند.

بیشتر بخوانید:

تشخیص چرم اصل از چرم مصنوعی و صنعتی

چرم‌ها در بازار دارای تنوع زیادی هستند به طوری که گاهی افراد را دچار اشتباه می‌کنند که آیا این محصولات از چرم طبیعی ساخته شده‌اند یا چرم مصنوعی. این در حالی است که این دو نوع چرم دارای تفاوت‌هایی با هم هستند که عبارت است از:

بو

چرم مصنوعی بویی شبیه به پلاستیک یا مواد شیمیایی دارد در صورتی که چرم های طبیعی اصل همان بوی طبیعی خود را دارند.

بافت

بافت چرم طبیعی محکم و مشخص است. چرم مصنوعی بافت چرم طبیعی را ندارد و همین موضوع باعث شده است که بیشتر افراد دچار اشتباه شوند البته اگر چرمی را با استفاده از یک رنگدانه محافظتی پوشش دهند، در این هنگام بسیار سخت می‌توان چرم طبیعی را از چرم مصنوعی تشخیص داد.

چگونه از چرم نگهداری کنیم؟ + روش های تشخیص چرم اصل از مصنوعی

قیمت

چرم طبیعی همیشه قیمت بیشتری نسبت به چرم مصنوعی دارد چراکه از پوست طبیعی حیوانات به دست می‌آید و تحت تکنیک‌ها و مهارت‌های خاصی ساخته می‌شود.

جاذبه بصری

به دلیل اینکه چرم مصنوعی توسط انسان ساخته می‌شود، دارای تنوع بیشتری هم نسبت به چرم طبیعی است.

راحتی

چرم طبیعی منعطف است و قابلیت تنفس و هوا رسانی دارد چراکه ماده‌ای طبیعی است. این در حالی است که چرم مصنوعی خیلی سفت است و انعطاف ندارد چون از مواد مصنوعی تشکیل شده است. علاوه بر این، چرم واقعی و اصل در مدت زمان طولانی و با گذشت زمان نرم‌تر می‌شود.

مزایا و ویژگی‌های چرم طبیعی

ماندگاری

چرم های طبیعی مدت زمان زیادی را بدون ترک خوردگی و پوسته پوسته شدن می‌تواند بگذراند.

انعطاف پذیری

چرم طبیعی دارای انعطاف پذیری زیادی است به طوری که در برابر حرارت و دمای شدید بسیار مقاوم است. منعطف بودن چرم این فایده را دارد که با گذشت زمان، چرم را در مقابل کش آمدن، خم شدن و پاره شدن مقاوم می‌کند.

تنوع

چرم های طبیعی دارای تنوع زیادی هستند. شما می‌توانید در صورت تمایل روی چرم، طرح و نقش‌های برجسته ایجاد کنید.

استایل

چرم طبیعی استایل خاص و منحصر به فرد خود را نیز دارد به طوری که اگر چرم طبیعی را در کنار چرم مصنوعی قرار دهید، متوجه تفاوت و فرق آن می‌شوید.

قابلیت تنفس

چرم های طبیعی با جذب رطوبت، آن را به بخار تبدیل می‌کنند و از خود خارج می‌کنند. این یک قابلیت مهم برای کفش‌های چرم است چراکه از عرق کردن پا جلوگیری می‌کند. اگر وسایل و محصولات خود را از چرم طبیعی درست کنید، با ویژگی هوا رسانی که دارد، مانع از عرق کردن می‌شوند.

ضد حساسیت

چرم های طبیعی مثل پنبه و ابریشم، به پوست حساسیت نمی‌دهند این در صورتی است که چرم های مصنوعی می‌توانند حساسیت ایجاد کنند.

دوستدار محیط زیست

چرم های طبیعی می‌توانند به حفظ محیط زیست کمک کنند و آلودگی هوا را هم کم کنند چراکه دارای مواد طبیعی هستند.

عمر نامحدود

چرم های طبیعی دارای عمر زیادی هستند چراکه هیچ وقت از مد نمی‌افتند و همیشه و در همه جا از کلاس بالایی برخوردارند.

مقرون به صرفه

اگرچه چرم های طبیعی دارای قیمت زیادی هستند، اما در عین حال مقرون به صرفه هم به شمار می‌روند. چراکه تا سال‌ها می‌توانید با همان کیفیت از آن استفاده کنید.

بوی جذاب

چرم طبیعی دارای بوی طبیعی جذاب و خوبی است. خیلی از افراد طرفدار بوی آن هستند.

چگونه از چرم نگهداری کنیم؟ + روش های تشخیص چرم اصل از مصنوعی

چرم در کجا ساخته می‌شود؟

در حال حاضر کشورهای چین، ایتالیا، هند، برزیل، کره و روسیه جز برترین‌های تولید چرم در جهان هستند. چرم‌ها و پوست حیوانات را ابتدا در این کشورها آماده و تهیه می‌کنند سپس برای انجام فرایند روی آن، به کشورهای دیگر می‌فرستند. ایتالیا کشوری است که در آن روش‌های برنزه کردن و رنگ کردن چرم انجام می‌گیرد. همچنین ۸۰ درصد از محصولات چرمی جهان را در چین می‌سازند.

چگونه از چرم محافظت کنیم؟

روش‌های مختلفی برای نگهداری و محافظت از محصولات چرم وجود دارد تا بتوانید در مدت زمان زیادی از آنها استفاده کنید. این روش‌ها عبارت است از:

  • وسایل چرمی را دور از آفتاب نگهداری کنید چراکه نور خورشید باعث می‌شود که چرم خشک شود.
  • هنگامی که نمی‌خواهید از لباس یا وسایل چرمی استفاده کنید، آنها را در محیطی خشک و خنک نگهداری کنید چراکه مکان‌های خیس و رطوبت باعث می‌شود که در چرم کپک زده شود.
  • وسایل تیز را از چرم دور نگه دارید تا به چرم شما آسیب وارد نکند.
  • برای تمیز کردن چرم بهتر است از یک پارچه مرطوب استفاده کنید و از صابون و مواد شوینده پرهیز کنید.
  • برای اینکه چرم خشک نشود یا ترک نخورد، می‌توانید از کرم مرطوب کننده مخصوص لباس یا وسایل چرمی استفاده کنید.
کد خبر 631685

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.