خوزه مورایس: اگر هواداران در ورزشگاه بودند، اکنون ۴ امتیاز بیشتر داشتیم

سرمربی تیم فوتبال سپاهان اصفهان گفت: همان‌طور که شما از ما انتظار نتایج بهتری دارید، من هم انتظار دارم هواداران را در ورزشگاهمان ببینم. با حضور هواداران، در بازی‌های نیم‌فصل اول، سه یا چهار امتیاز بیشتر می‌گرفتیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، خوزه مورایس در کنفرانس خبری پس از جدال سپاهان برابر مس کرمان در هفته پایانی نیم‌فصل اول لیگ برتر و پیروزی خانگی اظهار کرد: به تیمم تبریک می‌گویم. بازیکنانم به‌تازگی به یک سطح خوب رسیده‌اند و بازی باکیفیتی به‌نمایش می‌گذارند. امروز هم مقابل تیمی بازی داشتیم که آمده بود برای گل نخوردن، اما خدا را شکر دو گل زدیم و برنده بازی شدیم.

وی افزود: همیشه گفته‌ام بازی خوب به زمین باکیفیت بستگی دارد و خوشبختانه امروز در یکی از بهترین زمین‌هایی که تابه‌حال در لیگ برتر وجود داشته است، بازی کردیم. باز هم به بازیکنانم تبریک می‌گویم بابت بردی که داشتیم و البته برای مس کرمان در بازی‌های آینده آرزوی موفقیت می‌کنم. آنان خیلی سختکوش بودند و تلاش کردند، اما امروز روز ما بود.

سرمربی تیم فوتبال سپاهان درباره جنب‌وجوش برخی مربیان در کنار زمین و آرامشی که اکثراً دارد، تصریح کرد: مربیگری یعنی آرامش را به بازیکنان منتقل کنید و اگر به اندازه کافی فعال نباشند، جور دیگر به آن‌ها تذکر دهید. تا پیش از بازی من به‌عنوان مربی در طول هفته فعالیت موردنیاز را با تیم انجام می‌دهم و روز بازی با حوصله و آرامش کافی اجازه می‌دهم بازیکنانم کارشان را انجام دهند. چراکه این بازیکنان هستند که در زمین حضور دارند و من سعی می‌کنم آرام باشم و اجازه دهم کارشان را انجام دهند. در لیگ‌های اروپایی، رده‌های بالا مربیان کنار خط نیستند که جنجال داشته باشند، بلکه باید آرامش را به شاگردان خود منتقل کنند.

مورایس در واکنش به حضور سیاوش یزدانی در سپاهان و جدایی دو بازیکن از جمع تیمش اظهار کرد: در بازار نقل‌وانتقالات چنین صحبت‌هایی مطرح می‌شود، اما این صحبت‌ها را تکذیب می‌کنم.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگار ایمنا مبنی بر اینکه به‌نظر خودتان تا پایان نیم‌فصل نتایج خوبی کسب کرده‌اید و اینکه انتظارات از سپاهانِ شما زیاد است، خاطرنشان کرد: وقتی انتظارات زیاد است، شرایط سخت می‌شود؛ اما بازیکنانم تمام وجود خود را در زمین برای تیم گذاشتند و این دلیل نمی‌شود اگر نتیجه بهتری نگرفتیم تلاشی نکرده‌اند. خوشحالم بابت کاری که بازیکنانم انجام می‌دهند. عملکردشان خوب بوده، پیشرفت داشتند و در حال پیشرفت بیشتر هستند.

سرمربی طلایی‌پوشان با اشاره به شرایط داوری در نیم‌فصل اول و قضاوت آن‌ها اضافه کرد: خیلی ساده نیست داوری کردن در لیگ ایران، و زمین نامناسب دلیل اصلی آن است. اگر زمین خوب نباشد، حتی در شرایطی که خطایی رخ ندهد، اتفاقی می‌افتد که به ضرر یک تیم می‌شود. همچنین VAR هم در لیگ برتر نداریم و باید سازماندهی بیشتری توسط فدراسیون انجام گیرد. برای مهیا کردن شرایط ورود VAR تلاش کنند. باید فکری به حال این وضعیت شود و زمین‌ها هم به شرایط مناسبی برسند تا داوری‌ها بهبود یابد. ضمن اینکه قوانین باید تغییر کند و اعتراضات از روی نیمکت، یک جریمه سنگین برای مربیان و بازیکنان داشته باشد تا داوران تحت محافظت قرار گیرند و بهتر داوری کنند.

مورایس ادامه داد: باید به زندگی هم اشاره کنیم که برای انسان‌ها راحت نیست و با تصمیمی که من می‌گیرم، شاید همه خوشحال نشوند. داوران هم انسان هستند و طبیعی است که تصمیماتشان برای برخی خوشحال‌کننده باشد و برخی هم با آن موافقت نکنند.

وی در پایان با تاکید بر صحبت‌های خبرنگار ایمنا خاطرنشان کرد: یک بار دیگر دوست دارم درباره هواداران صحبت کنم. ما آن‌ها را درک می‌کنیم، دوستشان داریم و بازیکنان هم برای آن‌ها تلاش می‌کنند. همان‌طور که شما از ما انتظار نتایج بهتری دارید، من هم انتظار دارم هواداران را در ورزشگاهمان ببینم. با حضور هواداران در بازی‌های نیم‌فصل اول، ما سه یا چهار امتیاز بیشتر می‌گرفتیم.

کد خبر 631671

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.