ایجاد روحیه همبستگی لازمه بهبود ترافیک شهری

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اصفهان گفت: ایجاد روحیه همبستگی و تعاون بین تمام اقشار جامعه جهت بهبود ترافیک شهری، امری بسیار مهم و ضروری است.

سرهنگ محمدرضا محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: بی‌تردید امروزه جامعه ما، زیان‌های مادی و معنوی زیادی را از جهت نابسامانی‌های ترافیکی متحمل می‌شود. وضع نامطلوب عبورومرور عابران پیاده، بی‌توجهی بعضی از رانندگان به مقررات آمدوشد و وجود تعداد زیادی از خودروهای فرسوده و دارای نقص فنی که عمر مفید آن‌ها سپری شده، همه حاکی از نوعی بی‌نظمی و اوضاع آشفته عبورومرور است.

وی ادامه داد: برای کنترل و بهبود وضعیت نابسامان ترافیک، باید با ایجاد و استقرار مدیریت واحد، طرح و برنامه صحیح و مدونی وجود داشته باشد و نباید راه حل‌های ارائه شده از سوی صاحب نظران به دلیل کمبود اعتبارات یا تغییر مسئولان امر، مسکوت گذاشته شود.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اصفهان تصریح کرد: اکنون نباید تنها به مسائل تکراری از جمله نقش مهندسی ترافیک، تأمین وسایل حمل‌ونقل عمومی و اجرای مقررات راهنمایی و رانندگی اشاره کرد، بلکه لازم است در این میان به موضوع مهم‌تری نیز پرداخته شود تا کودکان، نوجوانان، جوانان، بزرگسالان و تمام اقشار مختلف جامعه را در برگیرد و آن عبارت از ایجاد روح همبستگی و تعاون در رفع مشکل و معضل اجتماعی است.

وی خاطرنشان کرد: شاید به دلیل نبود اتحاد و همبستگی باشد که اکثر قریب به اتفاق مردم، هنگامی که در مجموعه عبورومرور قرار می‌گیرند، از آنچه که در اطرافشان می‌گذرد، دلگیر و آزرده خاطر می‌شوند و روان آن‌ها از فشارها و دلهره‌های ناشی از محیط ناهنجار ترافیک، متحمل صدمات جبران ناپذیری می‌شود و خود آن‌ها نیز به علت وقوع تخلفات پی‌درپی در اطرافشان، پس از مدتی به جرگه رانندگان و عابران بی‌توجه به مقررات می‌پیوندند و اعمال خلاف خود را همواره به نحوی توجیه می‌کنند.

سرهنگ محمدی اضافه کرد: براین اساس، می‌توان گفت که تخلف رانندگی مانند ویروس بیماری مسری به دیگران سرایت می‌کند، ویروسی که تنها با اندکی احساس مسئولیت و داشتن روحیه تعاون و مشارکت، نابود می‌شود.

کد خبر 631649

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.