بزرگترین قرارداد زعفران جهان میان ایران و قطر منعقد شد

رئیس سازمان توسعه تجارت ایران از انعقاد بزرگترین قرارداد تجاری زعفران جهان میان ایران و قطر خبر داد گفت که دولت از این قرارداد حمایت قاطع می‌کند.

به گزارش ایمنا و به نقل از سازمان توسعه تجارت ایران، علیرضا پیمان‌پاک ضمن تأیید صحّت انعقاد بزرگترین قرارداد تجاری زعفران جهان و اعلام حمایت قاطع دولت از این قرارداد، اظهار کرد: این قرارداد منعقد شده و ما در سازمان توسعه تجارت ایران وظیفه داریم که توسعه بازارهای صادراتی و غیرنفتی را مد نظر قرار دهیم.

وی افزود: در این راستا سازمان توسعه تجارت سعی می‌کند با بررسی پتانسیل‌های بازار کشورهای منطقه اقدامات لازم را برای توسعه بازار از طریق ارتباط با تجار، بازرگانان و هیئت‌های تجاری کشورهای مختلف، برگزاری و حضور در نمایشگاه‌ها و همچنین فعالیت در پلتفرم‌های فعال منطقه به انجام رساند و در نتیجه بررسی و تحقیقات انجام شده، کشور قطر یکی از بازارهای مطلوب و جزو اهداف توسعه تجارت ایران است.

دبیر شورای عالی نظارت بر اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی ایران ادامه داد: سازمان توسعه تجارت به عنوان نماینده دولت، از نظر ماهیت و مفاد قرارداد، دخالتی در قراردادهای منعقد شده بین گروه‌های تجاری کشور با دیگر کشورها نخواهد داشت و تنها به عنوان مشوّق و حمایت کننده در این قراردادها حضور دارد و در صورتی که صادرکنندگان نیاز به حمایت‌های دولت اعم از مهیا کردن زیرساخت‌های پولی و بانکی مورد نیاز داشته باشند، سعی می‌کند در حد توان خدمات مطلوبی را به صادرکنندگان ارائه و از آنها حمایت کند.

وی در خصوص قرارداد تجاری انتقال و فرآوری زعفران میان ایران و قطر گفت: قرارداد قطر، فی مابین یکی از برندهای معروف و شاخص کشور و یکی از تجار بزرگ و بنام قطر با حضور سفیر جمهوری اسلامی ایران و دیگر مقامات دو کشور امضا شده است.

رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران ادامه داد: قراردادی با ارزش اولیه ۳۰۰ میلیون دلار منعقد شد و طبق آخرین آمار دریافتی توسط سازمان توسعه تجارت ایران از طرف‌های قرارداد، بخش اول این محموله تجاری به ارزش تقریبی ۱۵ میلیون دلار آماده ارسال شده و قرار است پس از تحقق برندینگ و فرآوری و بسته‌بندی از طریق قطر به دیگر کشورهای دنیا ارسال شود که قطعاً با تحقق این قرارداد حجم قابل توجهی از زعفران تولیدی کشور صادر شده و ارزآوری خوبی برای کشور خواهد داشت.

کد خبر 631631

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.