در کمیسیون تلفیق این هفته اصفهان چه گذشت؟

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان جزئیات مباحث مطرح شده در جلسه این هفته کمیسیون تلفیق شورای ششم اصفهان را تشریح کرد.

ابوالفضل قربانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به مباحث مطرح شده در جلسه این هفته کمیسیون تلفیق شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: در ابتدای جلسه این هفته کمیسیون تلفیق در ارتباط با بودجه سال ۱۴۰۲ شهرداری اصفهان و نحوه رسیدگی آن در شورای اسلامی شهر با حضور همکاران در حوزه معاونت برنامه‌ریزی شهرداری صحبت شد.

وی افزود: شهرداری اصفهان موظف است تا پایان دی‌ماه سال‌جاری، بودجه سال ۱۴۰۲ را به شورای اسلامی شهر ارائه کند، پس از آن نیز شورای اسلامی شهر یک ماه فرصت رسیدگی دارد و در نهایت این بودجه باید همه مراحل خود را در اواخر بهمن‌ماه به اتمام رسانده باشد.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه ارائه بودجه سال ۱۴۰۲ کار پرحجم و گسترده‌ای است، لذا باید زمان‌بندی مناسب برای رسیدگی ۱۵ منطقه شهرداری و ۲۱ سازمان و شرکت در نظر گرفته شود، همچنین بودجه شهرداری مرکزی اصفهان که مبلغ سنگینی دارد نیز باید به خوبی بررسی شود.

وی اظهار کرد: با توجه به نیازهای شهر و اقدامات عمرانی که لازم است در سطح شهر صورت بگیرد، باید به‌گونه‌ای عمل شود که تمام موارد، نیازهای موجود و حق و حقوق شهر و شهروندان رعایت شود.

قربانی ادامه داد: در بحث بودجه امسال اولویت‌هایی مد نظر قرار گرفته است که مهم‌ترین آن‌ها موضوع زیرساخت‌های حمل‌ونقل عمومی، الکترونیکی‌سازی همه خدمات شهرداری، رسیدگی و نوسازی بافت‌های فرسوده و اتمام پروژه‌های ناتمام است؛ همچنین امیدواریم بتوانیم بخشی از خط دو مترو را در اختیار شهروندان قرار دهیم که به طور شاخص در بودجه سال ۱۴۰۲ به ان‌ها پرداخته می‌شود.

وی گفت: شهرداری اصفهان لایحه‌ای در خصوص حفظ و گسترش فضای سبز شهر ارائه کرده است که برای این منظور نیاز به معرفی دو نفر بود؛ این انتخاب صورت گرفت تا در صحن علنی شورای اسلامی شهر نیز برای انتخاب نهایی آن‌ها رأی‌گیری به عمل آید.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: با توجه به افزایش جمعیت و نیاز به افزایش فضای سبز، لازم است سرانه فضای سبز افزایش یابد و نسبت به حفظ و نگهداری آن‌ها تلاش شود؛ بنابراین هر سال شورایی به این منظور در مجموعه سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری تشکیل می‌شود و تصمیم‌گیری لازم را انجام می‌دهند.

وی ادامه داد: جداول مربوط به بهای محصولات و خدمات سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان برای مشتریان خارج از شهرداری با پیشنهاد و تاییدیه کمیسیون سلامت محیط‌زیست و خدمات شهری ارائه شد؛ بهای خدمات برای ردیف‌های متعدد که توسط سازمان پسماند هزینه می‌شود در جلسه تلفیق مطرح شد و در نهایت به تأیید و تصویب کمیسیون تلفیق نیز رسید.

قربانی با اشاره به اقدامات پژوهشی، علمی و مطالعاتی انجام شده در موضوع خشکی زاینده‌رود و تأثیرات آن بر زندگی مردم تصریح کرد: برای این منظور پیشنهادهایی توسط کمیسیون آب و مناطق کم برخوردار به شورای اسلامی شهر ارائه شده بود، که مقرر شد پس از برآورد هزینه‌های مطالعاتی با استفاده از ظرفیت دانشگاه‌های موجود در سطح شهر اصفهان، اساتید، اعضای هیئت علمی‌ها و مجموعه‌های ذی‌ربط در این حوزه فعالیت‌های پژوهشی و مطالعاتی انجام شود تا راهگشایی برای اقدامات عملیاتی در این حوزه قرار بگیرد.

کد خبر 631621

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.