با معرفی زنان موفق، جامعه را به خودباوری برسانیم

رساندن جامعه به خودباوری با معرفی زنان موفق، صدور بن‌کارت‌های غیرنقدی برای زنان باردار و کودکان پنج دهک اول، رأی شورایی‌ها به یک فوریت طرح جامع توانمندسازی زنان سرپرست خانوار، برگزاری نخستین رویداد دانش‌بنیان زنان متخصص را در بسته خبری زنان ایمنا بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، رئیس سازمان صداوسیما در دیدار معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور، بر بازنمایی هرچه درخشان‌تر و بازنمود واقعی از ابعاد اجتماعی، سیاسی و فرهنگی حضور زن مسلمان در خانواده و جامعه و ضریب‌دادن به الگوی زن موفق و انقلابی به‌عنوان مأموریت‌های مهم رسانه ملی در دوره تحول این سازمان تأکید کرد.

در این دیدار همچنین درباره راه‌های همکاری هرچه نزدیک‌تر دو دستگاه در راستای مأموریت‌های مشترک در حوزه زنان و خانواده و طرح و پیگیری همدلانه مطالبات زنان از قاب رسانه ملی گفت‌وگو کردند.

پیمان جبلی با اشاره به اهمیت موضوع مشترک زن و خانواده میان صداوسیما و معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری، اظهار کرد: تاکنون فعالیت‌های متنوع و راهگشایی در این حوزه انجام شده است؛ اما رسانه ملی همچنان خود را در میانه راه می‌بیند و سعی کرده در دوره تحول، ابعادی نو و مغفول مانده از زن ایرانی را نیز در قاب رسانه بازنمایی کند.

وی در بخش دیگری از این دیدار با اشاره به اهمیت تعامل و هم‌افزایی دستگاه‌های فرهنگی درباره حوزه زنان و خانواده، گفت: اتفاقات اخیر به ما یادآوری کرد که همه دستگاه‌های فرهنگی باید کارهای مؤثرتر و ماندگارتری در این زمینه انجام دهند. در این میان رسانه ملی مصمم است در امر تولید محتوا تأثیرگذارتر باشد.

رئیس سازمان صداوسیما تصریح کرد: امیدوارم این همکاری و هماهنگی متقابل، چشم‌اندازی روشن در فضای زن و خانواده رقم بزند.

صدور بن‌کارت‌های غیرنقدی برای زنان باردار و کودکان ۵ دهک اول

مدیرکل بهداشت و درمان و بیمه‌های اجتماعی کمیته امداد با اشاره به اجرای برنامه رفع سو تغذیه برای ۶۰ هزار مادر باردار و شیرده و ۶۰ هزار کودک زیر پنج سال در سال جاری که توسط کمیته امداد اجرا می‌شود، اظهار کرد: اجرای این برنامه بین ۵۰ تا ۶۰ درصد در کاهش سوءتغذیه اثربخشی داشته است.

مجتبی احمدلو ادامه داد: در سال جاری به ۶۰ هزار مادر باردار و شیرده با سرانه سبد غذایی ماهانه ۲۵۰ هزار تومان و با بودجه ۱۸۰ میلیارد تومان و ۶۰ هزار کودک دچار سوءتغذیه زیر پنج سال که از سوی وزارت بهداشت به کمیته امداد معرفی شده‌اند با سرانه سبد غذایی ماهانه ۱۲۵ هزار تومان و بودجه ۹۰ میلیارد تومانی کمک می‌کنیم.

وی با بیان اینکه ۸۰ درصد این مادران و کودکان تحت پوشش کمیته امداد نیستند، گفت: کمیته امداد خانواده‌های نیازمند، زن‌ان سرپرست خانوار و سالمند را تحت پوشش قرار می‌دهد، در این راستا این خانواده‌ها جزو پنج دهک اول قرار دارند که در این طرح از آنها حمایت می‌شود.

مدیرکل بهداشت و درمان و بیمه‌های اجتماعی کمیته امداد تصریح کرد: وزارت بهداشت توسط مراکز بهداشتی گروه هدف را به کمیته امداد معرفی می‌کند، کمیته امداد پس از استحقاق‌سنجی بن‌کارت غیرنقدی را برای افراد صادر می‌کند؛ منابع شارژ این بن کارت برای مادران توسط بنیاد علوی و برای کودکان توسط دولت تأمین می‌شود.

وی با بیان اینکه با اجرای این برنامه گروه هدف می‌توانند اقلام غذایی که از سوی وزارت بهداشت اعلام شده را از فروشگاه‌های نزدیک به محل زندگی‌شان خریداری کنند، گفت: این بن‌کارت‌ها به صورت ماهانه شارژ خواهد شد. البته اگر در یک ماه شارژ آن با تأخیر انجام شود، ماه بعدی مبلغ ماه گذشته نیز واریز می‌شود. به طور کلی در ۱۲ نوبت سال این بن‌کارت‌ها شارژ خواهد شد.

رأی شورایی‌ها به یک فوریت طرح جامع "توانمندسازی زنان سرپرست خانوار"

اعضای شورای اسلامی شهر تهران بررسی یک فوریت طرح جامع توانمندسازی زنان سرپرست خانوار را در دستور کار خود قرار دادند و نرگس معدنی پور در دفاع از یک فوریت این طرح، گفت: این طرح اواخر دوره پنجم شورای شهر تهران به صحن علنی آمد؛ اما رد شد و تا مجدداً در کمیسیون بررسی شود.

وی با بیان اینکه این طرح یکی از تکالیف برنامه سوم توسعه شهرداری است که در دستور کار قرار دادیم، افزود: از آنجایی که چنین طرحی در گذشته در شهرداری تهران اجرا شده است، تلاش کردیم که در این زمینه آسیب‌شناسی شود و به نقش گروه‌های جهادی نیز توجه شده که آموزش اقشار آسیب پذیر را به آنها واگذار کنیم.

عضو شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: با توجه به اینکه در آستانه هفته زن قرار داریم، امیدوارم بتوانیم در این هفته این طرح مهم را تصویب کنیم.

دولت سیزدهم موفقیت‌های بزرگی در یک سال اخیر کسب کرده است

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: دولت سیزدهم با اهداف بلندمدت خود توانسته در یک سال اخیر به موفقیت‌های بزرگی دست یابد.

انسیه خزعلی با اشاره به مهم‌ترین اقدامات و دستاوردهای دولت در یک سال اخیر، اظهار کرد: اگر دولت تنها برنامه‌های کوتاه مدت داشت یا مردم را با مسکن راضی نگه می‌داشت، نباید وارد ریل‌گذاری‌ها و اصلاحاتی مانند حذف ارز ترجیحی می‌شد، اما دست به اقداماتی زد که در بلند مدت به نفع مردم است.

وی تصریح کرد: در بخش بانوان ارتقای ساختار اداری و شغلی بانوان، انتصاب بانوان در شوراهای عالی، حمایت از زنان سرپرست خانوار و صندوق ضمانت خاص آنان، بیمه مادران باردار و شیرده و بیمه زنان خانه‌دار و بسیاری از برنامه‌های دیگر و در دست اقدام را شاهد هستیم.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده تاکید کرد: بعضی اقدامات مانند اجرای تعرفه پرستاران پس از ۱۵ سال و رتبه‌بندی معلمان بعد از ۱۰ سال انجام شده است.

برگزاری نخستین رویداد دانش‌بنیان «زنان متخصص»

نخستین رویداد دانش‌بنیان «زنان متخصص» با هدف معرفی و ارتقای توانمندی بانوان در حوزه شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور ۲۲ دی‌ماه جاری برگزار می‌شود. این رویداد میزبان مسئولان کشوری از جمله روح‌الله دهقانی‌فیروزآبادی معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهور و زنان متخصص فعال در حوزه دانش‌بنیان است.

پس از برگزاری افتتاحیه رویداد و تجربه زیسته زنان موفق در گفت‌وگو با مسئولان، سه کارگاه آموزشی به صورت هم‌زمان برگزار می‌شود که در یکی از کارگاه‌ها سید محسن دهنوی رئیس فراکسیون اقتصاد دانش‌بنیان مجلس شورای اسلامی، در کارگاه دوم دهقانی فیروزآبادی معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهور و در سومین کارگاه سمیه رفیعی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، شنونده دغدغه‌ها و مطالبات شرکت کنندگان در رویداد هستند.

زیست‌فناوری، ژنتیک، مکاترونیک، دارو و گیاهان دارویی، صنایع فرهنگی، فناوری اطلاعات و ارتباطات، تجاری‌سازی، شرکت‌های خلاق و تحول‌آفرین از مهم‌ترین محورها و موضوعات رویداد دانش‌بنیان زنان متخصص است.

کد خبر 631584

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.