آغاز عملیات هرس زمستانه درختان و درختچه‌ها در منطقه ۵

مدیر منطقه پنج شهرداری اصفهان گفت: عملیات هرس و بازپیرایی زمستانه ۲۵ هزار درخت و درختچه‌های منطقه با هدف جوان‌سازی و فرم‌دهی با اعتباری بالغ بر ۴۴۸ میلیون ریال انجام می‌شود.

به گزارش ایمنا، حسین کارگر اظهار کرد: عملیات هرس زمستانه درختان و هرس فرم درختچه‌های معابر و بوستان‌های منطقه، از ابتدای دی‌ماه امسال آغاز شده است و پیش‌بینی می‌شود تا پایان فصل زمستان بالغ بر ۲۵ هزار اصله درخت هرس شود.

وی افزود: عملیات هرس و بازپیرایی زمستانه درختان و درختچه‌های منطقه پنج با هدف جوان‌سازی، فرم‌دهی، حذف شاخه‌های خشک و بیمار، فراهم‌آوری شرایط بهینه رشد و تعادل بین شاخه و ریشه با بهره‌گیری از روش‌های علمی و با اعتباری بالغ بر ۴۴۸ میلیون ریال در حال انجام است.

مدیر منطقه پنج شهرداری اصفهان تصریح کرد: عملیات هرس زمستانه درختان به منظور ایمنی سطح تردد در معابر، کاهش آمار تصادفات و آشکارسازی المان‌های ترافیکی، شاخه‌های سرگیر و پوشاننده تابلوها، تیرهای چراغ برق و سر چراغی‌های بوستان‌ها و معابر نیز با رعایت اصول ایمنی انجام می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری کارگاه آموزشی هرس درختان ویژه ۳۰ نفر از کارشناسان و کارگران فضای سبز منطقه پنج توسط سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری، ادامه داد: اصول فنی و ایمنی در عملیات هرس، با نظارت میدانی کارشناسان این حوزه رعایت شده است تا خللی در تردد خودروها و شهروندان در معابر سواره‌رو و پیاده‌رو ایجاد نشود.

کد خبر 631558

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.